«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افزایش قیمت نفت به دلیل یخ زدگی در آمریکا

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص تولیدات نفت آمریکا و با توجه به یخ زدگی و سرمای شدید در این کشور افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص تولیدات نفت آمریکا و با توجه به یخ زدگی و سرمای شدید در این کشور افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 76 سنت معادل 1.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 67 سنت معامله شد و نفت خام آمریکا 74 سنت معادل 1.3 درصد رشد داشته و به 59 دلار 98 سنت در هر بشکه رسید. شاخص برنت در هفته اخیر رشد 1 درصدی را تجربه کرد در حالی که دبلیو تی ای در هفته گذشته 0.4 درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران برآورد کرده اند که سرمای غیر معمول در ایالت های تگزاس و پلین منجر به توقف تولیدات 4 میلیون بشکه در روز و همچنین تولیدات 21 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی شده است.  چاه ها یخ بسته اند و تجهیزات به دلیل یخ زدگی و سرمای شدید خراب شده اند که در نتیجه هفته ها برای بازیابی و تعمیر تاسیسات زمان لازم است.

برای نخستین بار از نوامبر است که شرکت های حفاری آمریکا شمار دکل های حفاری خود را به دلیل سرمای شدید در تگزاس و سایر نقاط کاهش داده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207998
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه