میهن صنعت گزارش می دهد:

افزایش قیمت نفت در پی مذاکرات اخیر عربستان

قیمت نفت به دنبال گفتگوی وزیر نفت عربستان در خصوص گسترش موافقت نامه ی کاهش عرضه نفت جهانی با همتایان قزاقستانی و ونزوئلایی خود در روز دوشنبه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این مذاکرات فشارها را در مورد بهای نفت در پی طوفان ایرما و افزایش تقاضای نفت و انرژی کاهش داد.

طوفان ایرما منجر به تخریب بیش از سه میلیون خانه و قطع برق در فلوریدا شده و با بیش از 177 کیلومتر بر ساعت در حال شدت گرفتن است.

نفت خام آمریکا برای تحویل در اکتبر با افزایش 29 سنت، 47.77 دلار به ازای هر بشکه معامله شد و در روز جمعه 3.3 درصد کاهش پیدا کرد.

نفت خام برنت LCOc1 لندن برای تحویل در ماه نوابر با افزایش 23 سنت و یا 0.4 درصد، 54.01 دلار به ازای هر بشکه نفت نیز معامله شد.

کشورهای عضو اوپک و روسیه در راستای توافق نامه ی مشترک برای کاهش عرضه نفت، تولیدات نفت خام خود را در حدود 1.8 میلیون بشکه در روز تا مارس آینده کاهش می دهند.

وزارت نفت عربستان از توافق وزیر نفت این کشور با همتای قزاقستانی خود در خصوص گسترش و نیز تلاش های برای متعادل سازی بازار نفت خبر داد.

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در روز یکشنبه عنوان کرد: تولیدات نفت ایران طی 5 سال آینده به 4.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

ایران در ماه های اخیر 3.8 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=132987
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه