میهن صنعت :

افزایش پلکانی تعرفه واردات خودرو بر اساس حجم موتور نهایی نشده است

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به خواست وزیر صنعت ،معدن و تجارت مبنی بر بررسی میزان تعرفه واردات خودرو در سال آینده گفت : در صورتی که بحث کاهش تعرفه واردات خودرو نیز مطرح باشد صرفا این مساله به کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی و الکتریکی باز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به خواست وزیر صنعت ،معدن و تجارت مبنی بر بررسی میزان تعرفه واردات خودرو در سال آینده گفت : در صورتی که بحث کاهش تعرفه واردات خودرو نیز مطرح باشد صرفا این مساله به کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی و الکتریکی باز می گردد.

احمد نعمت بخش افزود : هر ساله در بهمن ماه ،وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای چاپ کتاب جدید مقررات صادرات و واردات ، بازبینی را برروی کلیه تعرفه ها انجام می دهد به همین منظور کارگروهی در وزارت صنعت ، معدن و تجارت مسئول بازبینی بر روی تعرفه ها از جمله تعرفه واردات خودرو شده اند.

وی تصریح کرد : تاکنون بحث کاهش تعرفه واردات از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت مطرح نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تعرفه 40 درصدی واردات خودرو اصلا مطرح نیست ، افزود :  در پیشنهادی که به کارگروهی بررسی تعرفه واردات خودرو ارائه شده است مطرح گردیده که تعرفه واردات خودرو بر اساس حجم موتور خودروها و به صورت پلکانی افزایش یابد.

وی گفت : بر این اساس تعرفه واردات خودروهای تا حجم موتور هزار سی‌سی 40 درصد، 1000 تا 1500 سی‌سی 50 درصد، 1500 تا 2000 سی‌سی 60 درصد، 2000 تا 2500 سی‌سی 70 درصد، 2500 تا 3000 سی‌سی 80 درصد و 3000 سی‌سی به بالا 90 درصد پیشنهاد گردیده است.

وی تاکید کرد : این پیشنهاد به جهت رعایت عدالت و کسب منافع بیشتر برای دولت صورت گرفته است و تاکنون نهایی نشده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به میزان معقول تعرفه کنونی واردات  خودرو تصریح کرد : هر اقتصاددان منصفی اذعان دارد که تعرفه 40 درصد اصلا تعرفه بالایی برای خودرو نیست.

نعمت بخش در گفتگو با خبر خودرو، همچنین فضای کسب و کار در ایران را قابل قیاس با فضای کسب و کار سایر کشورهای دنیا ندانست و گفت : زمانی که اختلاف بهره بانکی در کشور ما با سایر کشورها بیش از 20 درصد است و یا اینکه 40 درصد کارکنان و کارگران کارخانجات خودروسازی با این حجم تولید مازاد است و امکان اخراج این تعداد نیروی شاغل وجود ندارد قطعا فضای کسب و کار ما قابل مقایسه با فضای کسب و کار سایر کشورهای دنیا نخواهد بود.

وی تصریح کرد : درصد قابل توجهی از میزان تعرفه هر کالا از جمله خودرو به اختلاف فضای کسب و کار بر می گردد که با محاسبه این چند مورد اختلاف مذکور مشخص می شود که تعرفه 40 درصد برای خودروهای سواری تعرفه بالایی نخواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=37234
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه