«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افزایش 2 درصدی قیمت با توافق اوپک

بهای نفت به دنبال تصمیم اوپک برای کاهش عرضه به بازار به منظور تقویت بازار نفت با افزایش دو درصدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال تصمیم اوپک برای کاهش عرضه به بازار به منظور تقویت بازار نفت با افزایش دو درصدی مواجه شد.

اوپک و سایر متحدانش مانند روسیه علیرغم فشار دونالد ترامپ برای جلوگیری از کاهش عرضه، توافق کردند تا عرضه به بازار را در سال 2019به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز محدود کنند.

شاخص نفت خام برنت با افزایش یک دلار 64 سنت معادل 2.9 درصد به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 70 سنت معامله شد و نفت خام امریکا یک دلار 10 سنت رشد داشته و به 52 دلار 59 سنت در هر بشکه رسید.

اوپک از ماه ژانویه تولیدات خود را تا 800 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و در حالی که اعضای غیر اوپک حدود 400 هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد.

جان پای سای، کارشناس ارشد موسسه مشاور استرتس در این خصوص عنوان کرد:« عربستان سعودی در حال حرکت بر روی طناب است. از طرفی به دنبال کاهش عرضه برای تعادل بازار نفت بوده و از طرفی دیگر به دنبال حفظ روابط خود با آمریکا است.»

بهای نفت از اکتبر به دلیل افزایش عرضه و روند کند تقاضا حدود 30 درصد کاهش را تجربه کرده است.

طبق گفته ی یک منبع آگاه، ایران پس از مصالحه با رقیب دیرینه خود یعنی عربستان در خصوص کاهش عرضه، به اوپک چراغ سبز نشان داد.

تولیدات نفت اوپک، روسیه و امریکا از اواخر سال گذشته 3.3 درصد رشد داشته و به 56.38 میلیون بشکه در روز رسیده است.

فعالیت های حفاری امریکا در هفته ی منتهی به 7 دسامبر کاهش داشته و بنا برگزارش بیکر هیوز، شمار دکل های حفاری امریکا به میزان 10 عدد افت پیدا کرده و به 877 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=168055
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه