میهن صنعت :

افزایش 4 برابری نرخ وسایل توانبخشی معلولان

میهن صنعت رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از افزایش 4 برابری نرخ وسایل کمک توانبخشی معلولان خبر داد و گفت: تخصیص ارز داخلی برای وسایل توانبخشی به سازمان بهزیستی ضروری است.

به گزارش میهن صنعت رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از افزایش 4 برابری نرخ وسایل کمک توانبخشی معلولان خبر داد و گفت: تخصیص ارز داخلی برای وسایل توانبخشی به سازمان بهزیستی ضروری است.

علی همت محمود نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش قیمت وسایل توابخشی معلولان بنابراین باید بودجه سالانه بهزیستی بصورت اعتبارات ارزی و ریالی در نظر گرفته شود تا با بودجه ارزی خرید وسایل توانبخشی راحت تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه لوازم توانبخشی داخلی استاندارد لازم را ندارند ، تاکید کرد: معمولا سازمان بهزیستی ویلچر را برای  3 سال به مددجویان می دهد در صورتیکه با توجه به کیفیت پایین و استاندارد نبودن آن، بعد از یک سال دیگر قابل استفاده نیست.

مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان  به افزایش بیش از 4 برابری قیمت ویلچر اشاره کرد و گفت: قیمت دو نوع ویلچر برقی که یک و  دو میلیون تومان بوده الان به 5 و 9 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و همچنین نرخ ویلچر دستی نیز از 300 هزار تومان به 1میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

محمودنژاد گفت: وسایل دیگری مانند عصا، سون ، تشک برقی و … نیز افزایش قیمت داشته است بطوریکه یک فرد نیازمند به سون باید روزی 3 بار آن را عوض کند درصورتیکه به دلیل قیمت بالای آن این کار را نمی کند و همین امر باعث بروز مشکلات بهداشتی و بیماری در وی می شود.

به گفته وی، نرخ تشک برقی نیز که در گذشته 150 هزار تومان بوده هم اکنون به 600 هزار تومان رسیده است و همین موجب می شود که سالهای زیادی یک فرد از آن استفاده کند در صورتیکه باید هفته ای یک بار آن را تغییر دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8845
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه