"اختصاصی میهن صنعت"

افق تاریک خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی

به عقیده بسیاری از کارشناسان خدمات پس از فروش، رکن اصلی رضایت مندی مشتری از خرید محصول است و در نتیجه این مهم، وفاداری مشتری به برند را به همراه خواهد داشت که بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با نگاهی به عملکرد خودروسازان معتبر دنیا درخواهیم یافت که چگونه مسیر موفقیت را طی کرده و به اعتباری در حد یک برند معتبر جهانی رسیده اند.

بدون شک رشد صنعت خودرو وابسته به پیشرفت حوزه های تکنولوژی و نوآوری های به روز، در سبک و سیاق استانداردهای جهانی است، چنانکه میبینیم خودروسازان کشورهایی نظیر آلمان، آمریکا، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی به خوبی مسیر موفقیت را طی کرده و همگام با پیشرفت تکنولوژی گام برداشته اند.

اما تمام این اعتبار، از تولید با کیفیت به همراه تکنولوژی های روز دنیا در این حوزه به دست آمده ؟ وجه تمایز بزرگان صنعت خودرو جهان، در حالی که هر کدام آنها در تمامی بخش های تولید و تکنولوژی، از بهترین مهندسان حوزه خودرو بهره می برند چیست ؟

به عقیده بسیاری از کارشناسان خدمات پس از فروش، رکن اصلی رضایت مندی مشتری از خرید محصول است و در نتیجه این مهم، وفاداری مشتری به برند را به همراه خواهد داشت که بسیار حائز اهمیت است.

اما برندهایی که در بسیاری از نقاط جهان، مورد وثوق خریداران علاقه مند به خودروهای با کیفیت می باشند، در کشور ما از هیجانات و احتمالا مقدار لوکس بودنشان، مورد اقبال قرار می گیرند که متاسفانه در بسیاری از موارد مشاهده شده پس از خرید یک خودرو لوکس و به دلیل عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب، مشتری میل به خرید مجدد آن برند در ایران نداشته است.

در طی چند سال گذشته شرکت های بسیاری بودند که به دلیل عدم ارائه خدمات مناسب پلمب شده و جواز کارشان باطل گردید، در نتیجه این تنها مشتریان آن مجموعه بودند که متضرر شده و احقاق حقی از آنها صورت نگرفته است.

نمی توان نسبت  به حق خریداران خودروهای لوکس، به واسطه ی اینکه از شرایط مالی بهتری بهره می برند و به عبارتی "پولدار" هستند، بی تفاوت بود و از آن عبور کرد، چنانکه رفتاری پسندیده نبوده و دین اسلام نیز ما را از برخوردها و رفتارهای اینچنین بر حذر داشته است.

خریدارانی که به دلیل داشتن گارانتی خودرو، پول بیشتری پرداخت می کنند و در ازای آن، عملا از هیچگونه گارانتی بهره نمی برند.

باید خاطرنشان کرد که طی چندسال گذشته وضع اسف‌بار خدمات پس از فروش بهبود یافته اما با این حال هنوز بسیاری از خریداران خودروهای وارداتی از شرایط موجود ناراضی می باشند.با توجه به اینکه تکنولوژی خودروهای امروز بسیار پیشرفته تر بوده و هنوز هیچ مرکز کاملا تخصصی که بتواند مشکلات قطعات مصرفی، زمان تهیه قطعات حیاتی تر خودرو و همچنین نرم افزارهایی که نیاز به روز رسانی دارند را بطرف کند، وجود ندارد.

نمی توان بازار خودرو یک کشور را بدون حضور وارداتی ها تصور کرد چنانکه در کشورهای بزرگ خودروسازی دنیا نیز، خودروهای لوکس تولید کشورهای دیگر وجود داشته و درحال تردد است.

موضوع خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است با توجه به اینکه ورود خودروهای مجهز به تکنولوژی های برتر به کشور، در حال افزایش بوده و می بایست در خصوص نگرانی های خریداران این خودروهای نیز چاره ای اندیشیده شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=99986
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه