میهن صنعت :

اقدامات شهرداری برای مناسب سازی سیستم حمل و نقل معلولین متوقف نمی شود

طبق توافق‌نامه مدیریت شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با سازمان بهزیستی پایتخت، این سازمان موظف شد ۵۰ دستگاه ون مناسب سازی شده در اختیار این پایانه قرار دهد اما به دنبال بهانه تراشی های سازمان بهزیستی برای عدم واگذاری این 50 دستگاه ون این اتفاق محقق

به گزارش میهن صنعت، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه ترافیک و رسانه در خصوص مناسب سازی سیستم حمل ونقل عمومی برای معلولان گفت: طبق توافق‌نامه مدیریت شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با سازمان بهزیستی پایتخت، این سازمان موظف شد ۵۰ دستگاه ون مناسب سازی شده در اختیار این پایانه قرار دهد اما به دنبال بهانه تراشی های سازمان بهزیستی برای عدم واگذاری این 50 دستگاه ون این اتفاق محقق نشد و افتتاح آن به تاخیر افتاد.

مهندس تشکری هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: با توجه به عدم پایبندی سازمان بهزیستی به توافق نامه مذکور، شهرداری تهران خود به تامین و مناسب سازی خودروهای ون می پردازد. اقدامات شهرداری برای ساماندهی حمل ونقل معلولین از این طریق متوقف نمی شود و سعی داریم برای قشر عظیمی که مشکلاتی دارند کار کوچکی انجام دهیم.

وی با اشاره به پیگیری های شخصی در زمینه متقاعد کردن مسئولان بهزیستی برای واگذاری ون ها بیان داشت: به رغم تمام تلاش ها، حتی امکان مذاکره هم از سوی بهزیستی فراهم نشد از این رو با توجه به اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی حق ویژه معلولان و جانبازان است، مدیریت شهری در حال تهیه خودروهای لازم اعم از مینی بوس و ون است تا آنها را مناسب سازی کرده و در اختیار این گروه از شهروندان قرار دهد.

وی افزود: حدود 50 درصد ازآنچه این سازمان در نظر داشت در این رابطه خریداری شده است و امیدواریم عملیات اماده سازی این خودرو ها هرچه سریعتر نهایی شود.

وی در خصوص وضعیت حمل ونقل عمومی پایتخت گفت: در این رابطه باید قضاوت به مردم واگذار شود اما با اطمینان می توان گفت که در حوزه استفاده از سیستم های هوشمند اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. همچنین در حوزه توسعه معابر شهر نیز شاهد گسترش این معابر بوده ایم و تا کنون توانسته ایم به اهدافی که مد نظر داشته ایم دست یابیم.

وی در خصوص قرار گرفتن خودروهای حمل ونقل عمومی در اولویت نهم گفت:  در مورد ارز، دولت اولویت نهم را برای اتوبوس های حمل و نقل عمومی قرار داده است  که لازم به ذکر است آیا حمل و نقل عمومی مسئله نهم شهروندان است؟ ما امیدواریم دولت عنایت بیشتری به مردم و نیازهای شهر داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5267
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه