میهن صنعت:

الاکلنگ رونق فروش نفت و وضعیت صنعت/ دل چرکین شدن مردم از تولیدات داخلی

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و فعال صنعت گفت: وابستگی تاریخی اقتصاد کشور به نفت موجب نوسانات متعدد درحوزه صنعت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمیدرضا صالحی، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و فعال صنعت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت : مشکلات صنعتی در کشور ما ریشه تاریخی دارد. طی 50 سال گذشته دولت‌ها به دلیل وابستگی به درآمدهای نفتی به سمت واردات سوق پیدا کردند و در نتیجۀ واردات بالا، علاقه ای به افزایش تولیدات صنعتی از خود نشان ندادند.

وی در ادامه افزود: مجموعه ای از این عوامل موجب شده تا همیشه نرخ ارز پایین نگه داشته شود وعملاً تولید داخل حمایت نشود ، در واقع بانرخ ارز پایین ، به کارگر خارجی یارانه تولید داده ایم.

صالحی همچنین اظهار داشت: زمانی که قیمت کالای داخلی پایین می آید، کیفیت آن نیز افت کرده و مردم نسبت به تولیدات داخلی دل چرکین شده و کالای خارجی خریداری می کنند.

این فعال صنعت با مطرح کردن این سؤال که چرا مشکلات صنعت به بحران رسیده، تأکید کرد: هرچه راه غلط را با اطمینان بیشتری برویم، مشکلاتمان عمیق‌تر می شود، این در حالی‌است که هر زمان فروش نفت بهتر می شود ، اوضاع صنعت رو به وخامت گذاشته است.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین کار، اظهار داشت: قوانین فعلی کار موجب شده تا رغبت کارآفرینان به حوزه صنعت کم شده و بیشتر سرمایه گذاران به سمت واردات بروند و ارزش‌ها آنچنان تغییر یافته که از مبادی کشور به عنوان مبادی ورود نام برده می شود نه مبادی ورود وخروج.

صالحی در پایان تأکید کرد: برای اینکه از رکود خارج شویم دولت باید برنامه هایی مبتنی برافزایش تولید طراحی کرده و صنوف هم باید دراین امر همکاری کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=115545
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه