میهن صنعت :

امسال 500 کیلومتر آزادراه آسفالت شد/بدهی 74 هزار میلیارد ریالی به پیمانکاران و تولیدکنندگان قیر

مشاور وزیر راه و شهرسازی در راه روستایی از انجام عملیات روکش آسفالت 500 کیلومتر آزادراه از آغاز امسال و بدهی چهار هزار میلیارد ریالی این وزارتخانه به تولیدکنندگان قیر و بیش از 70 هزار میلیارد ریالی به پیمانکاران راهسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سیدحسین میرشفیع در هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت گفت: امسال روکش آسفالت بیش از 200 کیلومتر از آزادراه های کشور به دست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و 300 کیلومتر دیگر از سوی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شد.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: بیش از 50 درصد راه‌های روستایی کشور آسفالت شده و نگهداری راه‌های روستایی در ساختار جدید ‌وزارت راه‌ و شهرسازی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
وی از بدهی چهار هزار میلیارد ریالی وزارت راه و شهرسازی به تولیدکنندگان قیر و بیش از 70 هزار میلیارد ریالی به پیمانکاران راهسازی خبر داد و گفت: تاکنون راهسازان و پیمانکاران صبر و تحمل فراوانی در قبال دریافت مطالبات خود داشته اند و باید تلاش کنیم مطالبات آنها پرداخت شود.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در راه روستایی ادامه داد: امیدوار بودیم یک ظرفیت سالیانه مناسب برای تامین قیر فراهم شود اما با قیمتگذاری‌ وزارت نفت بر فرآورده‌های نفتی، شرکت‌های تولیدکننده قیر و آسفالت زیر فشار قرار گرفتند.
وی تاکید کرد صنعت قیر کشور وضعیت مناسبی برای صادرات ندارد.
میرشفیع از تخصیص بخش کمی از قیر تعیین شده به وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور انتقاد و یادآوری کرد: پارسال یک میلیون و 500 هزار تن قیر و 20 برابر آن آسفالت در وزارت راه و شهرسازی مصرف شد و امسال در صورت مصرف همین مقدار، بخشی از عقب ماندگی ها در نگهداری راه‌ها جبران می شود.
به گزارش ایرنا، هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران با حضور شرکت ها و کارشناسان این بخش از یازدهم آبان ماه در مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی آغاز شد و تا سیزدهم آبان ماه ادامه می یابد.
طول معابر و راه های روستایی کشور بیش از 200 هزار کیلومتر است که 104 هزار کیلومتر آن آسفالت شده و بقیه آن خاکی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=94523
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه