میهن صنعت :

امضای تفاهم نامه محیط زیستی با رانندگان

شهردار منطقه 9 گفت: همزمان با هفته هوای پاک، برنامه های متنوعی برگزار می شود و در این هفته آموزشگران در خیابان آزادی حضور یافته و با رانندگان و به ویژه خودروهای تک سرنشین تفاهم نامه ای امضاء می کنند تا حتی المقدور از خودروهای خود در روزهای آلوده پایتخت استفاده نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمید محسنی در این خصوص اظهار داشت: در هفته هوای پاک برنامه های آموزشی مناسبی در نظر گرفته شده که براساس زمان بندی معینی اجرایی می شود.

وی افزود: تفاهم نامه محیط زیستی با رانندگان یکی از برنامه های ویژه این هفته است که بر همین اساس آموزشگران در خیابان آزادی بعنوان یک محور پرتردد و یکی از شریان های اصلی شهر تهران حضور می یابند تا با رانندگان و به ویژه خودروهای تک سرنشین تفاهم نامه ای امضاء کنند.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: براساس این تفاهم نامه، رانندگان متعهد می شوند که در روزهایی که هوای پایتخت آلوده است از خودروهای خود استفاده نکرده و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و همچنین پسماندها و زباله ها را از خودروی خود به فضای بیرون نریزند.

وی تصریح کرد: استفاده از حمل و نقل عمومی ( تاکسی ، اتوبوس و مترو ) و گسترش فضای سبز در  تلطیف و کاهش آلودگی هوا بسیار اثرگذار بوده و در این سال ها شهرداری به صورت ویژه ای در توسعه حمل و نقل عمومی و فضای سبز کار کرده و همچنان اولویت نخست برنامه های شهری است.

محسنی تاکید کرد: بحث آموزش محیط زیستی را باید جدی بگیریم و خود ما به عنوان مدیران و مسئولان شهری باید نکات محیط زیستی را رعایت کرده و در محل زندگی و کار خود نیز الگو باشیم.

وی اذعان داشت: بحث آموزش به کودکان و دانش آموزان هم بسیار جدی است و باید به شکل ویژه ای به آن پرداخته شود و خوشبختانه کلاس ها و کارگاه های آموزشی خوبی برای شهروندان در مدارس ، سراهای محله و مساجد برگزار کرده ایم.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: اين شهرداري تمام توان خود را با استفاده راهبردهاي کلان شهرداري تهران در زمينه ارتقاء سلامت عمومي از راه ايجاد فضا و بسترهاي مناسب به کار مي گيرد تا رضایتمندی بیشتر شهروندان را حاصل کند./خبرخودرو/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=107182
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه