میهن صنعت :

امضای قرارداد خرید کانتینرهای بندر شهید رجایی/ ورود 4 فروند هواپیما تا پایان سال

معاون وزیر راه از ورود ۴ فروند هواپیما تا پایان سال به کشور خبر داد و با اشاره به امضای قرارداد تامین جرثقیل‌های کانتینری برای بندر شهید رجایی، گفت:‌ در مناقصه فاز ۲ و ۳ بندر شهید رجایی امتیاز ویژه‌ای برای خارجی‌ها در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،محمد سعیدنژاد در کنفرانس حمل‌ونقل با اشاره به برنامه ششم توسعه در مجلس تصویب شده و مراحل نهایی را برای ابلاغ می‌گذراند، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم این برنامه که مورد توجه قرار گرفته، حمل و نقل است. توجه به این مقوله در مقایسه با سایر برنامه‌ها از اهمیت و شفافیت بسیاری برخوردار است.
 
وی با بیان این‌که برای تامین جرثقیل‌های کانتینری در بندر شهید رجایی قراردادها امضا شده است، گفت: خریدهای ما معادل خریدهای 30 سال قبل است که این نشان می‌دهد سیاست کشور توسعه بنادر است.
 
وی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح ساختار در توسعه حمل ونقل افزود: این نگاه با مشارکت بخش خصوصی است البته طی سال های اخیر در حوزه دریا با این دید پیش رفته‌ایم. از سوی دیگر مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی نیزدر دستور کار قرار دارد.
 
سعدی نژاد ادامه داد: در مناقصه فاز 2 و 3 بندر شهید رجایی نیز برای حضور شرکت‌های خارجی امتیاز ویژه‌ای قائل شده‌ایم که اگر بتوانند این امتیاز را داشته باشند در اولویت قرار می‌گیرند.
 
مدیرعامل سازمان بنادر همچنین با اشاره به این‌که مقامات کشوری از ورود 4 فروند هواپیما قبل از سال جدید به کشور خبر داده اند، گفت: توجه به محیط زیست در دریا و سواحل به شدت مورد توجه قرار گرفته است، همچنین توجه به حقوق شهروندان نیز در قانون برنامه ششم توسعه آمده است.
 
وی با اشاره به این‌که بیشترین عملکرد بنادر کشور سالانه به 140 میلیون تن می‌رسد، بیان کرد:‌با اجرای طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری ایران به 8 میلیون TEU افزایش می‌یابد.
 
 معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه های گسترده دولت برای توسعه محور شرق خبر داد و با اشاره به این‌که فاز یک بندر چابهار تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود، گفت: در پسابرجام تجهیزات بندری قابل توجهی خریداری شده است.
 
سعیدنژاد با اشاره به این‌که ایران می‌تواند به 11 کشور منطقه خدمات حمل‌ونقل دریایی ارائه دهد اظهار کرد: توانایی در ارائه خدمات ترانزیتی به 400 میلیون نفر را در کشور داریم. از سوی دیگر قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب کرده است.

منبع:میزان

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=108417
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه