میهن صنعت گزارش می دهد؛

امپراطور کره ای را بیشتر بشناسید/ رکستون G4 لوکس‌ترین محصول سانگ یانگ

رکستون G4 در واقع نسل چهارم از رکستون های سال 2012 است که به بازار ایران عرضه می شد. نسل گذشته رکستون تا قبل از اجرای قوانین ممنوعیت ورود خودروهای با حجم پیشرانه بالا 2500 سی سی، از استقبال خوبی در بازار ایران برخوردار بود و بر همین اساس سانگ یانگ تصمیم گرفت تا بار دیگر بازار ایران را برای نسل جدید این محصول انتخاب کند.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رکستون G4 در واقع نسل چهارم از رکستون های سال 2012 است که به بازار ایران عرضه می شد. نسل گذشته رکستون تا قبل از اجرای قوانین ممنوعیت ورود خودروهای با حجم پیشرانه بالا 2500 سی سی، از استقبال خوبی در بازار ایران برخوردار بود و بر همین اساس سانگ یانگ تصمیم گرفت تا بار دیگر بازار ایران را برای نسل جدید این محصول انتخاب کند.

خوش قدو قامت کره ای که اواسط بهمن ماه سال جاری توسط رامک خودرو به بازار ایران معرفی شد، به نظر می رسد آمده تا رقیبان سرسختی همچون کیا سورنتو و سانتافه را کنار بزند.

سانگ یانگ 60 ساله که فرازو نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته نشان داده است که علاقه خاصی به قد بلندها دارد و معمولا محصولات خودرا بر اساس همین طرز تفکر طراحی و به بازار عرضه می کند که البته باید اعتراف کرد تا امروز با وجود اینکه خیلی به سمت سدان ها و کراس اوورها نرفته، اما برندی موفق و اصطلاحا خوش فروش بوده است.

رکستون G4 در مقایسه با نسل های گذشته خود تفاوت های فراوانی کرده است. این تفاوت ها تنها به آپشن های فراوان فنی خلاصه نمی شود، بلکه از لحاظ بزرگی جثه و طراحی بدنه که در گذشته مورد انتقاد بود، دچار انقلاب شده است.

پس از عرضه نیسان تیولی ادبیات طراحی در سانگ یانگ دچار تغییرات عمده ای شد و حالا این ادبیات جدید طراحی به رکستون G4 رسیده است. خوش نقش کره ای به شدت از لحاظ ظاهری دلربا تر شده، گرچه هنوز هم ایراداتی به لحاظ ظاهری به آن وارد است.

سبک چراغ های عقب که ظاهری مدرن تر به خود گرفته، نسبت به بدنه خودرو کوچکتر به نظر می رسد اما این کوچکی خود بر جذابیت آن می افزاید. حاشیه های چراغ و داخل آن نیز طراحی جالبی دارند و هالوژن های به کار رفته در آن به مدرن تر شدن ظاهر چراغ ها کمک بزرگی کرده است.

طراحی نماهای بیرونی رکستون G4 از جمله سپر، جلو پنجره، کروم های به کار رفته در پنجره ها، محل قرار گرفتن مه شکن و رینگ های اسپرت 5 پر، همگی نشان می دهد که طراحان کره ای در ظاهر بیرونی این محصول سنگ تمام گذاشته اند. شاید تنها بخشی که می تواند مورد انتقاد قرار گیرد رکاب های پلاستیکی زیر در هستند که تا حدودی در این بخش دچار بی سلیقگی شده اند با این حال رکستون G4 را می توان یک شاسی بلند اسپرت خواند چرا که طراحی این خودرو و استفاده از ریل باربند و اسپویلر حس جوانی را به راننده و سرنشینان منتقل می کند.

می توان نمای بیرونی را با جزئیات بیشتری توضیح داد اما بیاید از طراحی بیرونی رکستون G4 عبور کنیم و سری هم به نمای داخلی این محصول بزنیم چراکه آنچه مشخص است ظاهر بیرونی این محصول کره ای در نهایت "جذاب" است.

آنچه که در نگاه اول کابین داخل خودرو مجذوبتان خواهد کرد متریال با کیفیت بالا به کار رفته در رکستون G4 است که البته غیر از این هم از کره ای ها انتظار نمی رفت.

اولین نکته قابل ذکر استفاده کم از پلاستیک و استفاده بیشتر از فلز به جای آن است!!! در بسیاری از بخش های کابین که البته ارگونومی جذابی نیز دارد، از چرم و چوب با کیفیت استفاده شده است. تودوزی چرمی صندلی ها و طراحی خوش دست فرمان و البته چرم به کار رفته در داشبورد و … لذت لوکس سواری را به شما نشان خواهد داد.

در خصوص امکانات رفاهی این محصول نیز باید گفت که هرچه که انتظار دارید برآورده خواهد شد. نمایشگر 8 اینچی لمسی، دوربین 360 درجه مجهز به نمای سه بعدی، کروز کنترل هوشمند، پشت آمپر سوپر ویژن و کامپیوتر سفری مجهز به مانیتور 7 اینچی، نمای دوربین عقب مجهز به خط کشی مجازی 3گانه، سنسور تشخیص مانع برای تمامی شیشه ها، سنسور باران و روشنایی چراغ های جلو، سنسور پارک عقب و جلو مجهز به هشدار دو مرحله ای و سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر و دکمه های کنترل روی فرمان بخشی از امکانات رفاهی این تازه وارد کره ای است.

رکستون G4 مجهز به یک پیشرانه 2000 سی سی توربو با توان 222 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاورد است. این خودرو که از یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت شرکت AISIN بهره میبرد و همچنین دارای شیفتر تعویض ار روی دسته دنده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از این محصول می توانید کاتالوگ رکستون G4 را در همین صفحه دانلود کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=148281
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه