امکان خداحافظی لندکروز با پیشرانه 8 سیلندر
از عواملی که باعث میشود تویوتا لندکروز را به عنوان یک شاسی بلند توانا در آفرود بشناسیم وجود پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری این خودرو است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، از عواملی که باعث میشود تویوتا لندکروز را به عنوان یک شاسی بلند توانا در آفرود بشناسیم وجود پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری این خودرو است. این پیشرانه، با کد 3UR-FE توان تولید 381 اسب بخار قدرت و 543 نیوتن متر گشتاور را داراست و تنها گزینه برای خریداران آمریکایی این محصول محسوب میشود. قدرت مناسب این پیشرانه در کنار گشتاور بالا، باعث میشود لندکروز در زمینه یدک کشیدن و بی راههنوردی بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. اما ظاهرا این پیشرانه قدرتمند به انتهای راه خود رسیده و دیگر بر روی سری 300 این کمپانی نصب نخواهد شد. اگرچه این خبر هنوز به صورت رسمی توسط تویوتا تایید و یا تکذیب نشده، اما برنارد نادال مدیر برنامه ریزی و توسعه تویوتا در استرالیا این خبر را در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است. زمانی که از نادال درباره شایعه حذف پیشرانه 8 سیلندر تویوتا سوال پرسیده شد او گفت: اکثر برندها در حال حذف پیشرانههای 8 سیلندر بنزینی و دیزلی خود هستند که به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانهای و مصرف سوخت این اتفاق میافتد.
کاهش انتشار گازهای گلخانهای و سوخت مهمترین دلایل حذف این پیشرانه از لندکروز است. با این حساب میتوان پیشبینی کرد که یک پیشرانه 6 سیلندر توربو بنزینی و یا دیزلی که حجم کمتری دارد اما توان بیشتری نسبت به پیشرانه 8 سیلندر تولید میکند، در سال 2021 در دسترس خریداران قرار بگیرد. نسخه 6 سیلندر هایبرید نیز بعد از چند سال روانه بازار خواهد شد. کاهش تولید آلایندگی حرکتی جهانی بوده و بسیاری از کمپانیها در حال اجرای آن هستند. تویوتا نیز از این قضیه مستثنا نیست و در حال تغییر رویه برای این موضوع است زیرا هیچ کس از شرکتی که محیط زیست را نادیده میگیرد طرفداری و همایت نخواهد کرد. اینکه تولید پیشرانه 8 سیلندر تویوتا ادامه خواهد داشت یا خیر هنوز مشخص نیست اما ما امیدوار هستیم تا تویوتا بداند که چه چیزهایی لندکروز را به این جایگاه رسانده و آنها حذف نکند.
انتهای پیام/