معاون وزیر ورزش:

امکان ندارد به فدراسیون والیبال برگردم

معاون وزیر ورزش که پیش از این تاکید کرده بود قصدی برای بازگشت به والیبال ندارد پس از مشخص شدن زمان ثبت نام از کاندیداها موضع‌اش را تغییر داده تا ابهامات را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با مشخص شدن زمان ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال وضعیت این فدراسیون تا حدودی سروسامان گرفت و وارد مرحله ای شد که باید منتظر حضور مدعیان ریاست بود. هر چند هنوز تکلیف افشین داوری برای حضور در انتخابات یا کناره گیری کلی از این فدراسیون مشخص نشده است، اما مهمترین خبر می تواند بازگشت محمدرضا داورزنی به این فدراسیون باشد. اتفاقی که هنوز خبر رسمی در مورد آن منتشر نشده اما تغییر موضع وی ابهامات را افزایش داده است.

محمدرضا داورزنی که از سال ۸۵ تا ۹۶ سکان هدایت والیبال ایران را پس از محمدرضا یزدانی خرم به دست گرفت در ۹ بهمن ماه ۹۵ از سوی مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به عنوان معاون جدید ورزش قهرمانی و حرفه ای منصوب شد و ۱۶ بهمن ۹۵ نیز به عنوان سرپرست والیبال معرفی تا شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند.

دی ماه سال ۹۶، احمد ضیایی به عنوان رئیس جدید فدراسیون از سوی مجمع انتخاب شد اما عمر ریاست ضیایی کوتاه و او به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمتش برکنار شد تا افشین داوری به عنوان سرپرست جدید از سوی وزارت ورزش معرفی شود.

دوران سرپرستی داوری نیز با حاشیه های بسیاری همراه شد و در حالیکه اهالی والیبال انتظار داشتند شرایط برگزاری مجمع در کم ترین زمان ممکن فراهم شود تا والیبال ایران پیش از آغاز مارتن های حساس در مسابقات لیگ ملت ها، انتخابی المپیک، جام جهانی و قهرمانی آسیا تکلیف رئیس را بداند اما این پروسه سرپرستی نزدیک به هشت ماه به طول انجامید تا بالاخره زمان ثبت نام کاندیداها اعلام شود.

بامشخص شدن زمان ثبت نامه از کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال( ۷ مرداد) محمدرضا داورزنی هم موضع اش را تغییر داده و دیگر با صراحت و تاکید زیاد از بازنگشتنش به والیبال سخن نمی گوید و همه چیز را به روزهای آینده موکول می کند.

معاون وزیر ورزش در ماه پایانی سال گذشته هرگاه با خبرنگاران مواجه شد و در مورد بازگشتش به والیبال مورد پرسش قرار گرفت، تاکید کرد قصد بازگشت به این رشته را ندارد. مهمترین اظهارات وی در این مورد به شرح زیر است:

* اول اسفند ماه ۹۷
محمدرضا داورزنی در خصوص بازگشتش به فدراسیون والیبال در پی اصرار اهالی این رشته ورزشی گفت: اهالی این رشته محبت دارند. به والیبال کمک خواهم کرد، اما امکان ندارد به فدراسیون والیبال برگردم.

* هفتم اسفند ماه ۹۷
داورزنی در حاشیه مجمع قایقرانی در پاسخ به این پرسش که آیا افشین داوری تعهد داده در انتخابات والیبال کاندیدا نشود و اینکه آیا شما قصد بازگشت به والیبال را دارید یا خیر گفت: ممنوعیتی ندارد چون تعهد نداده است. زمانی که او را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم تعهدی از او نگرفتیم. من قصد بازگشت به والیبال را ندارم اما به والیبال کمک می کنم.

* دوازدهم اسفند ماه ۹۷
در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو، محمدرضا داورزنی زمانیکه خبرنگاران درباره شائبه حضورش در فدراسیون فوتبال سوال کردند با خنده به این سوال واکنش نشان داد و گفت: این جوک جدیدی بود! نه به والیبال بر می‌گردم نه قرار است به فوتبال بروم. مشکلی هم با فدراسیون فوتبال نداریم.

چند ماه بعد از این اظهار نظرها و به دنبال اتفاقاتی که برای وی در وزارت ورزش رخ داد، موضع اش برای حضور در والیبال تغییر کرد و دیگر با قاطعیت از نیامدن صحبت نمی کند. نمونه اش اظهار نظری است که وی روز دوم مرداد ۹۸ داشته است.

داورزنی در پاسخ به سوال مبنی بر استعفایش از وزارت ورزش و کاندیدا شدنش برای انتخابات فدراسیون والیبال گفت: فقط زمان انتخابات فدراسیون را اعلام کردیم. باید ببینیم چه کسانی ثبت نام می‌کنند. خودم هنوز تصمیم جدی نگرفته ام و وضعیتم معلوم نیست. تا پایان مهلت ثبت نامه فرصت داریم تا تصمیم بگیریم. برای ثبت نام در انتخابات والیبال به جمع‌بندی نرسیده ام. والیبال برای همه و برای خود من خیلی مهم است. خیلی از دوستان و جامعه والیبال در بحث‌های مختلفی که داشتند به نوعی لطف کردند به بنده و احساس کردند که من به والیبال برگردم ولی خودم به جمع‌بندی قطعی نرسیده ام! دارم بررسی می‌کنم اثر وجودی من کجا مفیدتر است. سعی می‌کنم تصمیم درستی بگیرم. 

اظهار نظری که داورزنی داشت و تغییر موضعی که نسبت به گذشته داشته است، ابهامات انتخابات فدراسیون والیبال را افزایش داد. حالا افشین داوری منتظر است تا داورزنی تصمیم نهایی اش را بگیرد. داوری که بی میل نیست برای حضور در انتخابات ثبت نام کند و بر صندلی ریاست بنشیند، برای تصمیم نهایی منتظر است تا داورزنی تکلیفش را مشخص کند.

معاون وزیر ورزش که به خاطر اتفاقاتی که در والیبال برایش رخ داد از سوی برخی نهادهای نظارتی احضار شده بود، حالا کمتر از سه هفته فرصت دارد تصمیم نهایی برای ماندن در این وزارتخانه یا بازگشت به والیبال را بگیرد. وی که تاکید می کرد به هیچ عنوان به والیبال برنمی گردد، حالا در  کلامش نرمش به خرج داده و جمع بندی در این مورد را به روزهای آینده موکول کرده است. /مهر

انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181460
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه