انتقاد از خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی
میهن صنعت : رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: بسیاری از شرکتهای واردکننده خودرو خدمات پس از فروش مناسبی به خریداران محصولات خود ارائه نمیدهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد جعفری در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی از خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان متفرقه وارد شده و اساسا فاقد خدمات ضمانت (گارانتی) هستند.
وی با بیان اینکه خریداران این خودروها در زمان خرابی خودرو با مشکل خدمات گارانتی مواجه میشوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن مالکان خودروهای دارای گارانتی نیز به خدمات پس از فروش مناسبی دسترسی ندارند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: براساس برخی گزارشها، برخی از قطعات خودروهای وارداتی در تعمیرگاههای شرکت واردکننده موجود نیست و مالکان خودروها بعضا یک ماه برای واردات قطعه معطل میشوند.
وی افزود: برخی از شرکتهای واردکننده خودرو محدودیتهای خارجی را دلیل کمبود برخی از قطعات یدکی عنوان میکنند این در حالی است که اگر این شرکتها میتوانند خودرو وارد کرده و بفروشند پس میتوانند قطعات یدکی آنرا نیز تامین کنند.
جعفری با بیان اینکه برخی از شرکتهای واردکننده خودرو تنها به دنبال فروش خودرو بوده و چندان به کیفیت خدمات پس از فروش اهمیت نمیدهند، تصریح کرد: متاسفانه نظارت چندانی بر عملکرد این شرکتها وجود ندارد بنابراین سازمانهای نظارتی باید نظارتهای خود در این حوزه را افزایش دهند.