میهن صنعت :

انجام معاینه فنی بر کاهش آلودگی هوا موثر است

میهن صنعت : مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: چنانچه انجام معاینه فنی از پنج سال به دو کاهش یابد، ارزیابی کیفی مناسب تری نسبت به سلامت خودرو ها حاصل خواهد شد که این موضوع در کاهش آلودگی هوا و کاهش تصادفات تاثیر مثبتی خواهد داشت.

به گزارش میهن صنعت، مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: چنانچه انجام معاینه فنی از پنج سال به دو کاهش یابد، ارزیابی کیفی مناسب تری نسبت به سلامت خودرو ها حاصل خواهد شد که این موضوع در کاهش آلودگی هوا و کاهش تصادفات تاثیر مثبتی خواهد داشت.

حسن پسندیده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در رابطه با وضعیت مراکز معاینه فنی در کرج افزود: در استان البرز بیست مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین موجود است، در طول هفت ماهه اول سال 1391 هفتاد هزار و سیصد و هفتاد خودرو مورد معاینه فنی قرار گرفتند که از این تعداد هفت هزار و هشتصد و پنجاه و چهار دستگاه مردودی داشتند. همچنین سیزده هزار و چهل و یک دستگاه خودروی سنگین نیز معاینه فنی شدند که هزار و ششصد و بیست و یک دستگاه از نظر معاینه فنی رد شدند.

وی تصریح کرد: اصرار ما بر این است که شهروندان انجام معاینه فنی را به طور جدی پیگیری نمایند چرا که تاثیر به سزایی در روند کاهش غلظت آلاینده ها خواهد داشت، بررسی ها نشان داده چنانچه شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی به صورت دوره ای اهمیت دهند می توانند سهم بیست درصدی را در کاهش آلودگی و غلظت آلاینده ها هوای شهری داشته باشد.

وی بیان کرد: با شروع فصل سرما به لحاظ وضعیت اقلیمی و آب و هوایی، با پدیده پایداری هوا و وارونگی دما مواجه هستیم که بخش عمده ای از تبعات این مسئله به سوخت خودرو ها و منابع خانگی تجاری و صنعتی بر می گردد.

وی با اشاره به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهر کرج، شهروندان را به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین دعوت کردند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: در هشت ماهه اول سال جاری 360 دستگاه خودرو فرسوده و  8 هزار و 343 دستگاه خودرو فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهبر توقیف شدند. در ارتباط با جایگزینی خودروهای فرسوده شش هزار و شانزده خودرو اسقاط شده و از رده خارج شدند.

وی در پایان با توجه به تاثیر جایگزینی خودروهای فرسوده بر کاهش آلودگی هوا درخواست تخصیص اعتبار برای این امر داشت، و افزود: عوامل مثبت دیگر ساماندهی معابر، جایگزینی سوختهای پاک، افزایش حمل و نقل عمومی، حفظ و گسترش فضای سبز، تجهیز صنایع به سیستم های پالاینده آلودگی هوا، افزایش جایگاه های CNG و تخصیص سوخت یورو 4 و یورو5 برای استان های کشور می باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6814
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه