میهن صنعت بررسی کرد؛

انقلاب رنو در ایران/ سنگینی مسئولیت فرانسوی ها بر دوش نگین خودرو

بازار خودرو ایران به دلیل بزرگی و پتانسیل موجود، همیشه برای خودروسازهای فرانسوی جذاب بوده است. از همین رو رقابت پژو، رنو و سیتروئن برای کسب سهم بازار بیشتر در ایران، تبدیل به رقابتی نفسگیر شده، مضاف بر اینکه این سه خودروساز فرانسوی علاوه بر همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ داخلی، می بایست در ماراتون واردات نیز شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بازار خودرو ایران به دلیل بزرگی و پتانسیل موجود، همیشه برای خودروسازهای فرانسوی جذاب بوده است. از همین رو رقابت پژو، رنو و سیتروئن برای کسب سهم بازار بیشتر در ایران، تبدیل به رقابتی نفسگیر شده، مضاف بر اینکه این سه خودروساز فرانسوی علاوه بر همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ داخلی، می بایست در ماراتون واردات نیز شرکت کنند.

اما در این میان حضور و نقش رنو از سایر رقبایش در بازار ایران روز به روز در حال پر رنگتر شدن است. حضور به واسطه همکاری مشترک با خودروسازان داخلی و در کنار آن حضور مستقل رنو در ایران نشان می دهد که این خودروساز تا چه اندازه برنامه های بزرگی برای کسب سهم بیشتر بازار ایران را در سر می پروراند.

آنچه که از گزارش رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری نیمه اول سال ۱۳۹۶ مشخص است، حضور پر قدرت رنو در این جدول بوده که 5 رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 

نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۵۰-۲۵ میلیون تومان در سال 95

 

سنگینی مسئولیت نگین خودرو در صدر جدول

در ماراتن وارداتی ها نیز رنو به واسطه شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران، یکه تازی می کند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن وارد کنندگان خودرو در ایران، شرکت نگین خودرو توانست رقیبان سر سختی همچون  هیوندای، تویوتا، نیسان و کیا را کنار بزند و در شش ماه گذشته بازار خودروها وارداتی، بیشترین میزان واردات را به خود اختصاص دهد.

نگین خودرو توانست با رشد خیره کننده 20 درصدی، 31 درصد از سهم واردات خودرو در شش ماهه نخست سال 1396  را از آن خود کند.

بنا بر اعلام مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا، ۲ خودروی رنو تلیسمان و کولئوس در ۱۱ ماهه سال جاری به ترتیب رتبه اول و دوم را در زمینه فروش و شماره گذاری به خود اختصاص داده اند.

در شرایطی که واردکنندگان سال خوبی را پشت سر نگذاشتند، نگین خودرو توانست سهم خوبی از بازار خودروهای وارداتی را در اختیار بگیرد و اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به این موضوع داشته باشیم باید بیان کنیم که مسئولیت این شرکت در قبال برند رنو مهمتر و البته سنگین تر از قبل خواهد بود.

اما نکته قابل اشاره در این صدر نشینی، مسئولیتی است که از این پس شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران بر دوش خواهد داشت. افزایش حجم فروش محصولات وارداتی رنو خبر از علاقه مندی مشتریان به محصولات جدید این شرکت را می دهد اما آنچه که بیش از پیش برای نگین خودرو چالش آفرین خواهد بود، خدمات پس از فروش این محصولات است.

شاید این پرسش مطرح است که آیا نگین خودرو می تواند این جایگاه را حفظ کند ؟ این میزان از حجم واردات و فروش محصول قطعا نیازمند برنامه ریزی دقیق تری در حوزه خدمات پس از فروش است. موضوعی که باعث می شود سهم بازار به دست آمده، بیشتر و یا از دست برود.

شاید یکی از مهمترین دلایل صدر نشینی نگین خودرو، خدمات پس از فروش مناسب این شرکت بود.

افتتاح مجهزترین مجتمع تعمیرگاهی نگین خودرو مطابق با استانداردهای جهانی رنو، راه اندازی مجهزترین انبار قطعات یدکی خودرو و آغاز به کار جدیدترین و مجهزترین مرکز آموزش نگین خودرو در چند ماه گذشته نشان می دهد که این شرکت تا چه اندازه به اهمیت جایگاه خود در بازار ایران واقف است و از مدت ها پیش در پی برنامه ریزی برای کسب این رتبه بود.

نگین خودرو که به تازگی مرکز آموزشی پیشرفته خودرا افتتاح کرده قصد دارد تا با اجرای استانداردهای جهانی رنو و همچنین سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI، در قالب بسته آموزشی به نام R-School بر کیفیت فروش و خدمات پس از فروش محصولات برند رنو در ایران بیفزاید.

بدون شک هزینه های سنگینی که نگین خودرو در راستای رضایتمندی مشتریان خود انجام داده در موفقیت برند رنو در بازار ایران تاثیرات ویژه ای داشته و در ادامه باید دید که این موفقیت ها تا کجا و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=147997
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه