میهن صنعت گزارش می دهد؛

انواع شکستگی‌های متداول شیشه خودرو

شیشه در صنعت خودروسازی از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. درواقع صنعت شیشه، به دلیل ظرافت و حساسیت آن، یکی از صنایع خاص کشور است؛ چرا که ذات این صنعت اهمیت کیفیت و ایمنی را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شیشه در صنعت خودروسازی از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. درواقع صنعت شیشه، به دلیل ظرافت و حساسیت آن، یکی از صنایع خاص کشور است؛ چرا که ذات این صنعت اهمیت کیفیت و ایمنی را در بر می گیرد. به طوری که وقتی شما یک خودرو خریداری می کنید، یک درصد از مبلغی که می پردازید، متعلق به شیشه های آن است، که به خودی خود مبلغ کمی به حساب نمی آید. جالب تر اینکه، شیشه خودرو از آن دسته قطعاتی است که کمتر به قیمت و کیفیت آن پرداخته شده است. اما این نکته را نباید فراموش کرد که شیشه خودرو یکی از مهم‌ترین قطعات به کار رفته در خودرو است و به عنوان عایقی برای صدا و باد و باران به کار برده می‌شود.

در ادامه مطالب  نکات فنی و نیز آموزشی خودرویی در سایت «میهن صنعت»، در این بخش انواع شکستگی های متداول شیشه خودرو را معرفی کرده و هم چنین به سوالات کاربران عزیزمان پاسخ خواهیم داد.

 

توصیه می‌شود که اگر شکستگی‌ها در محدوده دید راننده باشد، قطری بیش از 15 میلی‌متر داشته باشد، یا اگر بیش از 2 شکستگی‌ وجود داشته باشد، شیشه جلوی خودرویتان را تعویض کنید. این کار باید توسط افراد ماهر انجام شود. 

 

بازسازی شیشه جلو در واقع یک صرفه‌جویی برای شما و شرکت بیمه‌کننده شماست چرا که هزینه بازسازی کمتر از هزینه تعویض شیشه جلو است.

 

روش بازسازی ساده، سریع و موثر است. در این روش با استفاده از یک ابزار مخصوص یک رزین شیمیایی به داخل شکستگی تزریق می‌شود. سپس این رزین با استفاده از یک لامپ ماورای بنفش سفت شده و در نهایت منطقه شکستگی با استفاده از یک چسب مخصوص پرداخت می‌شود.  

 

بعد از عمل بازسازی، چیزی که باقی می‌ماند اثری کاملا آشکار از شکستگی است. بعد از یک بار بازسازی، شیشه جلو ولی مانند یک شیشه نو استحکام دارد. این عملیات یک ساعت طول می‌کشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=131555
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه