میهن صنعت :

اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري معدني مشخص شد

میهن صنعت : مديركل دفتر صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت از مشخص شدن اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه معادن و صنايع معدني خبر داد.


به گزارش میهن صنعت، محمدرضا فاطميان ، با اشاره به تكميل و نهايي شدن طرح امكان‌سنجي صنايع معدني در 31 استان كشور توضيح داد: هدف از اجراي اين طرح به روز رساني اطلاعات و آمار مربوط به واحدهاي صنايع معدني، شناسايي مزيت‌هاي اقتصادي هر استان و اولويت‌بندي سرمايه‌گذاري‌ها در حوزه معادن و صنايع معدني بود.

وي افزود: با اجراي اين طرح مطالعات پيش امكان سنجي درباره معادن و صنايع معدني هر استان تهيه و براي هر استان ارسال شد كه سرمايه‌گذاران مي‌توانند از اين مطالعات براي آغاز مطالعات امكان سنجي سرمايه‌گذاري خود در حوزه معادن و صنايع معدني استفاده كنند.

به گفته وي در اين مطالعات محدوده‌هاي معدني براي سرمايه‌گذاران بالقوه تقريبا مشخص شده است كه باعث مي‌شود سرمايه‌گذاران در وقت و هزينه مربوط به مطالعات سرمايه‌گذاري خود صرفه‌جويي كنند. البته اين محدوده‌ها مربوط به ذخاير معدني شناسايي شده بوده كه آماده دريافت پروانه بهره‌برداري هستند.

مديركل دفتر صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشخص شدن اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه معادن و صنايع معدني در پاسخ به اين سوال كه در چه زمينه‌هايي ديگر نياز به سرمايه‌گذاري جديد نداريم؟ توضيح داد: در برخي از حوزه‌ها به حد اشباع رسيده‌ايم. مانند سيمان كه هدف برنامه پنجم توسعه 115 ميليون تن است كه با توجه به واحدهايي كه در حال راه‌اندازي و افزايش ظرفيت هستند اين رقم از مرز 150 ميليون تن هم خواهد گذشت.

وي افزود: البته در صورت تعريف دانش فني و تكنولوژي‌هاي جديد شايد باز هم نياز به ايجاد ظرفيت در حوزه توليد سيمان داشته باشيم. به عنوان مثال در دوره‌اي بحث از پايان عمر آجر بود اما حالا فن‌آوري‌هاي به وجود آمده در حوزه توليد آجرهاي سبك و فوق سبك باعث شده تا باز هم به ايجاد واحد با تجهيز به فن‌آوري روز نياز داشته باشيم.

به گزارش ايسنا، وزير صنعت، معدن و تجارت هم چند روز پيش اعلام كرد كه سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي كنسانتره مس، كاتد مس، آلومينا، برخي فرو‌آلياژها، كنسانتره تيتانيوم و الياف شيشه در اولويت اين وزارتخانه قرار دارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9771
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه