معاون وزیر راه و شهرسازی:

اولویت با اتصال تمامی مراکز استان‌ها به شبکه “ریلی” است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه ساخت 3500 کیلومتر خط ریلی در کشور در حال اجراست، گفت: اولویت ما در زمینه ساخت راه آهن اتصال تمامی مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خیرالله خادمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه 9000 کیلومتر موافقت نامه ساخت راه آهن درکشور وجود دارد، گفت: از این میزان حدود 3500 کیلومتر در مرحله اجرایی قرار دارد و پیمانکار در این پروژه ها فعال است.

وی افزود: 4500 کیلومتر خطوط ریلی دیگر نیز در دست مطالعه است و برای هزار کیلومتر مابقی تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.

خادمی تصریح کرد: اولویت ما در بخش ریلی اتصال تمامی مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور است و پنج اولویت اصلی ما در این زمینه در سال جاری و سال آینده مراکز استان‌های کرمانشاه،گیلان، آذربایجان شرقی، همدان و آذربایجان غربی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: مابقی استان‌ها نیز از جمله اردبیل که فاقد شبکه ریلی است در برنامه‌های آتی ما قرار دارد.

خادمی با اشاره به پیشرفت بالای راه آهن غرب کشور در مسیر ملایر-کرمانشاه، گفت: اولویت ما در استان کرمانشاه تکمیل این محور است که عملیات زیرسازی آن به اتمام رسیده و ریل‌گذاری آن از سمت کرمانشاه شروع شده است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است این پروژه تا بهار سال آینده به اتمام رسیده و قطار بهار 96 به کرمانشاه برسد.

وی با اشاره به ادامه مسیر راه آهن غرب کشور تا مرز خسروی، گفت: کار در این قسمت در دو فاز در حال اجراست که فاز اول محور کرمانشاه-اسلام آبادغرب به طول 110 کیلومتر و فاز دوم نیز محور اسلام آبادغرب به سمت مرز خسروی است.

خادمی افزود: کار با جدیت در این مسیر نیز در حال انجام است و امیدواریم سال آینده زیرسازی پروژه تا اسلام‌آبادغرب به پایان برسد.

7500 کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در کشور در حال اجراست

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه ساخت 7500 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور در دست اجراست، گفت: یکی از پروژه های مهم بزرگراهی ما پروژه بزرگراه کربلاست که کار آن در قطعات مختلف در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر از تهران تا کرمانشاه به صورت چهارخطه بزرگراهی موجود است و بزرگراه کربلا ادامه این مسیر تا مرز خسروی را نیز شامل می شود.

خادمی افزود: پروژه بزرگراه کربلا تا اسلام آبادغرب بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است که کار در این قسمت در حال انجام است و اعتبار سال آینده آن را افزایش دادیم و ادامه مسیر با خود وزارت راه و شهرسازی است و اطلاع دقیقی از آن نداریم.

2 سرمایه گذار پای میز مذاکره برای ساخت آزادراه همدان-کرمانشاه هستند

خادمی با اشاره به پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه، گفت: این پروژه در مرحله مذاکره با سرمایه گذار است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذار ایتالیایی در ابتدا برای مذاکره وارد کار شده بود که این مذاکره به نتیجه نرسید و در حال حاضر دو سرمایه گذار ایرانی و خارجی در حال مذاکره برای انجام این پروژه هستند.

خادمی افزود: برای ساخت آزادراه بخش عمده سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و سرمایه گذار پروژه تامین می شود و امیدواریم با سرانجام گرفتن این مذاکرات و حضور سرمایه گذار بتوان ساخت این پروژه را شروع کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=112510
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه