معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

اپراتور بندر شهید رجایی بزودی انتخاب می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از امضای تفاهمنامه همکاری این سازمان با نیروی دریایی ارتش و سپاه و سازمان هواپیمایی کشوری برای امدادرسانی به دریانوردان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد راستاد در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای تفاهمنامه سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی گفت: این تفاهمنامه با موضوع همکاری دو ارگان در زمینه جستجو و نجات دریایی بود و بر اساس کنوانسیون‌های جهانی، سازمان‌های بندری و دریایی ملزم به ارائه خدمات جستجو و نجات به دریانوردان بقیه کشورها هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با توجه به وسعت آب‌ها و دریاهای کشور، یک ارگان به تنهایی نمی‌تواند امدادرسانی دریایی را انجام دهد و برای این کار، نیازمند همکاری همه ارگان‌های دریایی است.

وی با اشاره به حدود ۲۱ فروند شناور ناجی، ۶ فروند هلی‌کوپتر، ۱ فروند هواپیما و ۲ فروند هاور کرافت در مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پیشتر نیز با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همکاری در زمینه امداد و نجات دریایی تفاهمنامه امضا کرده بودیم؛ ضمن اینکه قرار است به زودی در همین راستا با سازمان هواپیمایی کشوری تفاهمنامه همکاری امضا کنیم.

راستاد درباره اتصال ریل به بندر که از تأکیدات وزیر راه و شهرسازی است، اظهار داشت: در حال حاضر بنادر خرمشهر، امام خمینی (ره) و شهید رجایی در جنوب و امیرآباد در شمال به شبکه ریلی متصل بوده و همچنین بندر انزلی که به زودی به این شبکه متصل شده است. همچنین برای افزایش ارتباط حمل و نقل ریلی و دریایی همه تلاش خود را به کار بسته تا خلأیی از این نظر نداشته باشیم. بنابراین برای دستیابی به این هدف، طرح جامعی را طراحی خواهیم کرد؛ ضمن اینکه با شرکت راه‌آهن نیز هماهنگ می‌شویم تا به این هدف رسیده و حجم سنگین حمل و نقل جاده‌ای را کاهش داده و به ریل منتقل کنیم.

وی از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر را ارتقای رقابت‌پذیری بنادر کشور برای دستیابی به سهم بیشتری از حمل و نقل بین‌المللی دریایی عنوان کرد و گفت: همچنین در تلاش هستیم تا بین بنادر اصلی و فرعی کشور، شبکه حمل و نقل و جابجایی کالا ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه برنامه‌های دیگری از قبیل توسعه حمل و نقل ترکیبی به خصوص دریا و ریل، توسعه زیرساخت‌های بندری و گردشگری دریایی در بندر شمالی و جنوبی را در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سؤالی در خصوص تعیین اپراتور بندر شهید رجایی تصریح کرد: قرار است برای بندر شهید رجایی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های زیادی که برای تهیه تجهیزات این بندر شده، به زودی فرآیند واگذاری و تعیین اپراتور انجام شود.

راستاد همچنین تأکید کرد: قرار نیست بندر شهید بهشتی( چابهار) سه اپراتور داشته باشد، بلکه با یک اپراتور آغاز به کار خواهد کرد.

منبع:مهر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=133233
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه