میهن صنعت :

اکنون زمان مناسبی برای اجرای طرح ارتقای استاندارد خودروها به یورو 4 نیست

میهن صنعت : در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی ، وجود تحریم ها و بسیاری از مسائل دیگر، در شرایط عادی به سر نمی بریم لذا می بایست پلیس تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های لازم در این خصوص را با تامل، اندیشه و ملاحظات بیشتری عملی سازد.

به گزارش میهن صنعت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم شماره گذاری خودروهای دارای استاندارد یورو 2 از ابتدای سال 92 توسط پلیس ، اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی ، وجود تحریم ها و بسیاری از مسائل دیگر، در شرایط عادی به سر نمی بریم لذا می بایست پلیس تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های لازم در این خصوص را با تامل، اندیشه و ملاحظات بیشتری عملی سازد.

رضا رحمانی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو با تاکید بر اینکه اکنون زمان مناسبی برای اجرای طرح ارتقای استاندارد خودروها از یورو 2 به یورو 4 نیست و ضمن تاکید بر لزوم حفظ استانداردهای موجود ، افزود:باید توجه داشته باشیم که اجرای استانداردهای جدید مستلزمهزینه ، نقدینگی و ایجاد تاسیسات جدید است که باید با تامل و بررسی هرچه بیشتر و دقیق تر همراه باشد.

طرح گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد

وی در ادامه درباره نقش گسترش حمل و نقل عمومی در کنترل و کاهش آلودگی هوا گفت: یکی از راهکار های اصلی مبارزه با معضل آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است که اجرایی شدن این طرح نه تنها در تهران، بلکه در همه شهرها لازم و ضروری است. این امر باید در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد و متناسب با آن ، اعتباراتتوسعه ناوگان و زیر ساخت ها اختصاص داده شود.

رضا رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به حجم مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل و بیان اینکه حمایت هایی که از شهرداری تهران و سازمان های ذیربط در این خصوص شده به هیچ عنوان کافی نبوده است، افزود: اعتباری بالغ بر 2 میلیارد دلار در جهت اجرای این طرح در حوزه کلانشهر ها و شهرهای دیگر به تصویب رسیده است که متاسفانه بدون هیچ دلیل منطقی عملیاتی نشد.

وی در خاتمه عنوان کرد: دولت باید در این بخش سرمایه گذاری کرده و در جهت تلاش برای سلامتی انسان ها، کاهش هزینه ها و حفظ منابع مالی کشور گام بردارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9529
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه