عضو كميسيون صنايع مجلس:

اگر خودروسازان كنار بروند چه جايگزيني بجاي آن مي آوريد؟

چندي پيش يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه اي اعلام كرد «اگر خودروسازان نمي توانند خوردوي ايمن توليد كنند كناربروند!» در اين زمينه خبرنگار ما، نظر يكي از اعضاي كميسيون صنايع مجلس در خصوص اين اظهار نظر را جويا شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي« ميهن صنعت»، رمضانعلي سبحاني فر گفت: در اين مورد بايد دقت كرد كه اگر به خودروساز بگوئيم شما نمي توانيد كناربرويد؛ چه جايگزيني براي اين صنعت بزرگ در نظرگرفته خواهد شد؟ و اساساً اين گونه اظهار نظرات به معناي كلي خيلي موثر و قابل مانور نيست.

نماينده مردم سبزوار تصريح كرد: اظهار نظرهاي اينچنيني به نظر ساده ترين راه مي آيد اما به هيچ وجه نمي توان اين پيشنهادها را بهترين و موثر ترين راه در مباحث ايمني بحساب آورد و راه حل بهتر اين است كه  به خودروسازان هشدارداد كه محصولات خود را از باب كيفي ارتقاء دهند يا در نهايت محصول بي كيفيت خود را از خطوط توليد خارج كنند.

اين عضو كميسيون صنايع مجلس اذعان داشت: در حال حاضر به گفته خودروسازان، اين بخش توانسته است سفارش خريد 100هزار خودرو از كشورهاي خارجي داشته باشد و در صورت توليد خودروي مناسب و با كيفيت طبيعتاً سهم مناسبي هم  در بازار خارجي وهم در بازار داخلي خواهيم داشت و اين مسائل باعث پيشرفت و ارتقاء توليد ناخالص ملي و افزايش اشتغال در كشور خواهد شد.

سبحاني فر افزود: به هرحال در سال حمايت از تويد ملي هم مجلس و هم دستگاه هاي اجرائي بايد در راستا تحقق شعار مقام معظم رهبري حركت كنند و اگر در مسائل مختلف نواقص و مشكلاتي وجود دارد بايد با تلاش مستمر براي حل اين نواقص تمام توان خود را بكار گيريم.

وي با تشريح اقدامات مجلس در خصوص حمايت از توليد ملي تاكيدكرد: مجلس طرحي در راستاي حمايت از توليد ملي در دست اجرا دارد كه با برنامه ريزي هاي مختلف كميسيون هاي صنايع و اقتصادي مجلس  اقدامات مفيدي در حل مسائل و مشكلات مختلف صنعت و همچنين ساماندهي ارز انجام خواهد شد كه اميدواريم با اجراي اين طرح گام هاي موثري در رشد و شكوفائي صنعت كشور برداشته شود.

وي ابراز اميدواري كرد:  با انجام اقدامات لازم در محورهاي مختلف و  استفاده از ساز و كارهاي جديد و اقدامتي از قبيل اصلاح ساختارهاي مالياتي، تخفيف ها، معافيتهاي بيمه و تسهيلاتي اعطائي و …بايد منتظر پيشرفت در صنايع مختلف بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7471
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه