میهن صنعت :

ایجاد اداره کل راه آهن در گلستان/ وابستگی صنعت خودرو

میهن صنعت : نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: اداره کل راه آهن در استان ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بحث و چارت تشکیلاتی این اداره کل در حال انجام است و بزودی شاهد استقرار این اداره در استان خواهیم بود.
 
وی همچنین درباره بهسازی و بازسازی بافت فرسوده گرگان گفت: پروژه آفتاب که مدتها راکد بود، تلاشهای زیادی برای از سرگیری و فعالیت دوباره آن آغاز شده است.
 
وی عنوان کرد: برای کل پروژه آفتاب سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی صورت خواهد گرفت که اجرای این طرح اشتغال زایی زیادی ایجاد می کند و در عمران و توسعه شهری نیز تاثیرگذار خواهد بود.
 
امامی یادآور شد: عمده سهامداران پروژه آفتاب مردم هستند و از این طرح استقبال خواهند کرد.
 
وی با اشاره به برخی پروژه های نیمه کاره یادآورشد: برخی پروژه ها نیمه کاره و در حد کلنگ نی بوده و لازم است برای پروژه های اولویت دار، بودجه ای برای تکمیل تعریف شود تا به بهره برداری رسند.
 
شورای رقابت دستورالعمل تعیین می کند
 
عضو شورای رقابت درپاسخ به اینکه بنظر می رسد دستورالعمل شورا برای کنترل قیمت خودرو چندان موثر نبوده است، عنوان کرد: شورای رقابت مکانیزمی است که بر اساس ابلاغیه اصل 44 ایجاد شد و هنوز نوپاست و تا از سوی دستگاهها پذیرش و ساختارهایش تکمیل شود، زمان نیاز دارد.
 
عیسی امامی یادآور شد: این شورا هر جا که لازم باشد نظیر مخابرات، راه آهن، مترو و .. ورود می یابد و در موضوع خودرو به دلیل آنکه جامعه هدف زیادی دارد که تاثیر گذرای زیادی هم دارد، ورود پیدا کرده است.
 
وابستگی صنعت خودرو
 
وی با اشاره به اینکه قیمت خودرو در برهه ای غیرمنتظره بوده است، افزود: مسائل مربوط به ارز نیز دست به دست هم داد تا قیمت خودرو روند جهشی بخود گیرد.
 
وی یادآور شد: از طرفی خودروسازان نیز معتقد بودند که تولید خودرو و قطعات آن همگی در داخل صورت می گیرد و با افزایش و تغییرات نرخ ارز مشخص شد که وابستگی زیادی در این صنعت وجود دارد و هویت واقعی خودرو خود را نشان داد.
 
امامی یادآور شد: شورای رقابت از همه ظرفیتهای قانونی خود برای تعیین دستورالعمل ها استفاد می کند ولی تعیین قیمت نمی کند و صلاحیت شورا در موضوع تایید دستورالعمل های قیمت هاست.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: اگر تخلفی از دستورالعمل شورای رقابت در زمینه قیمت خودرو صورت گیرد، شورا موظف است برخورد داشه باشد و موجبات تنبیه و جرائم را فراهم کند.
 
وی یادآور شد: حتی اگر شکایت شخصی نیز در زمینه تخلف از دستورالعمل ها به شورا ارائه شود، این شورا موظف است برخورد داشته باشد.
 
عیسی امامی تصریح کرد: صنعت خودرو سازی کشور هنوز دولتی است زیرا قدرت نفوذ دولت، تاثیر گذاری دولت و تعیین مدیران از سوی دولت هنوز وجود دارد.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24818
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه