دکتر معظمی عنوان کرد؛

ایدرو بنگاه داری نخواهد کرد/ماموریت ایدرو سرمایه گذاری در مناطق محروم است

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست خبری پنجاهمین سالگرد تاسیس این سازمان بیان داشت : اگر سازمان ها در خود تغییرات ایجاد نکنند نمی توانند به حیات خود ادامه دهند.تحولات محیطی بسیار سریع و گسترده است و باید بنگاه های ما خودرا با این موضوع تطبیق دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست خبری پنجاهمین سالگرد تاسیس این سازمان بیان داشت : اگر سازمان ها در خود تغییرات ایجاد نکنند نمی توانند به حیات خود ادامه دهند.تحولات محیطی بسیار سریع و گسترده است و باید بنگاه های ما خودرا با این موضوع تطبیق دهند.

دکتر منصور معظمی افزود : فلسفه اصلی تشکیل ایدرو کمک به ایجاد و توسعه صنعت و توسعه صنعت کشور است.ایدرو توانسته بیش از ۲۵۰ طرح را در کشور ایجاد کرده و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی بیان داشت : ماموریت ایدرو در مرحله دوم به عنوان یک بخش دولتی، سرمایه گذاری در بخش هایی است که بخش خصوصی به آن ورود نمی کند.

معظمی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۱۸ طرح عملیاتی داریم که تنها یک طرح مربوط به خود سازمان بوده و ۱۷ طرح دیگر در اختیار بهش خصوصی قرار گرفته است.

وی افزود : صنعت کشور در سال ۹۱ و ۹۲ بسیار وضعیت بدی داشت.بنا به گزارش بانک مرکزی در سال ۱۳۹۱ منفی ۱۰ بوده و در سال ۹۵ با رشد ۶.۵ درصدی مواجه بوده است.در این دولت بیشترین میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن و پس از برجام بوده است.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: در آهن، فولا، محصولات پتروشیمی و غیره شاهد رشد تولید بوده ایم و باید اذعان داشت که بیش از ۹۰ درصد بخش صنعت و معدن در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

معظمی افزود : امسال توجه خاصی به بخش نوسازی صنایع شده است و بنده تصور می کنم که میزان رشد صنعت در سال ۹۶ به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی بیان داشت : ایدرو در سال ۱۳۹۶ هجده طرح به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال را در دست اجرا دارد.این طرح ها از سمت منابع داخلی و خارجی تامین می شود.  بیش از ۶۰۰۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم توسط ایدرو ایجاد شده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=127189
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه