زنگنه:

ایران آماده صدور گاز به پاکستان است

تهرن- وزیر نفت از علاقه مجارستان برای همکاری با ایران به منظور حضور در بخش گاز پاکستان خبر داد و گفت: کشور ما آماده صدور گاز به پاکستان است اما این کشور هنوز در مورد قرارداد معتبر برای صادرات گاز تصمیم قاطعی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» از وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) پس از دیدار با وزیر اقتصاد مجارستان اضافه کرد: مشکل ما برای حضور در بخش گاز پاکستان، این است که این کشور درباره اینکه چگونه می خواهد در برابر قرارداد معتبر صادرات گاز ایران به پاکستان رفتار کند، جواب مشخصی ندارد.
زنگنه اعلام کرد: شرکت نفت و گاز مجارستان (ام.او.ال) در برخی زمینه‌های انرژی به فعالیت در ایران علاقه دارد؛ ایران نیز آمادگی خود را برای فعالیت شرکت‌های مجارستانی در پروژه‌های نفتی اعلام کرده است.
وی از حضور در بخش گاز پاکستان و سوآپ نفت خزر به عنوان پروژه‌های مورد علاقه مجارستان برای همکاری با ایران نام برد و افزود: مجارستان تجربه فعالیت در بخش گاز پاکستان اعم از اکتشاف و تولید را دارد و سال‌ها در این کشور فعالیت داشته است.
وزیر نفت ادامه داد: ایران برای همکاری با مجارستان آماده است اما باید درباره جزییات این همکاری مذاکرات بیشتری میان شرکت‌های 2 کشور انجام شود.
زنگنه افزود: شرکت‌های مجارستانی همچنین برای خرید نفت از ایران ابراز علاقه کرده‎اند.
به گفته وی، شرکت نفت و گاز مجارستان تاکنون یک محموله نفت از ایران خریده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مجارستانی ها به حضور در بخش بالادست صنعت نفت ایران علاقه دارند، گفت: آنها به مطالعه در بخش‌های محدودی از بالادست صنعت نفت علاقه دارند.
مجارستان کشوری در اروپای مرکزی به پایتختی بوداپست است. این کشور حدود 9 میلیون و 880 هزار نفر جمعیت دارد.
«میهایلی وارگا» وزیر اقتصاد مجارستان، یکشنبه با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. نمایندگان بخش خصوصی 2 کشور نیز عصر یکشنبه در حضور وزیر اقتصاد مجارستان، چهار قرارداد همکاری اقتصادی امضا کردند.
دیدار با معاون رییس جمهوری، وزیران صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نفت از برنامه های امروز هیات مجارستان بود.
جمهوری اسلامی ایران در پنج ماهه امسال به میزان یک میلیون و 319 هزار و 261 دلار به مجارستان صادرات داشت و در همین مدت از این کشور هشت میلیون و 657 هزار و 934 دلار کالا وارد کرد.
 

منبع:ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=140026
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه