یک پایگاه تحلیلی فرانسه زبان:

ایران برای خودروسازان خارجی بازاری «نان‌ و آب‌دار» است

میهن صنعت : یک پایگاه خبری تحلیلی طی گزارشی با اشاره به تلاش خودروسازان خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران، بازار این کشور را بازاری پرسود و منفعت برای تولیدکنندگان خارجی ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سایت خبری لوبلاگ آتو در گزارشی به قلم «تیبو ام» نوشت: از زمان کاهش تحریم‌ها علیه ایران در ژانویه گذشته، زمینه معامله برای اغلب شرکت‌هایی که آرزوی بازار مهم این کشور را دارند، فراهم شده است و در همین راستا شرکت پژو سیتروئن که محصولات آن به خوبی در ایران جایگیر شده‌اند، اخیرا مدیرعامل پژو را راهی این کشور کرد.

بنا بر اعلام خبرگزاری ایرنا، «ماکسیم پیکا» مدیرعامل شرکت پژو با «هاشم یکه زارع» مدیرعامل شرکت ایران خودرو مذاکرات 10 ساعته‌ای را در خصوص آغاز همکاری‌های مشترک انجام داده و مقامات دو شرکت طی این ملاقات درباره انتقال فن‌آوری‌ها، تولید مشترک خودروهای جدید و صادرات خودرو گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، ایران که تولید خودروی آن در سال 2013 میلادی به حدود 800 هزار دستگاه کاهش یافت، امیدوار است بتواند هر چه سریعتر تولید خودروی خود در کشور را به 2 میلیون دستگاه برساند.

ایران با کمک مالیات‌‌های نسبتا بالای حاصل از واردات، تضمین می‌کند که تولید کنندگان خودروهای قطعه قطعه [مونتاژ نشده] را به شرکای محلی خود نظیر ایران خودرو تحویل دهند تا این شرکت پس از مونتاژ قطعات آنها را به فروش برساند.

این گزارش در بخش پایانی خود می‌نویسد: ایران با داشتن جمعیت 77 میلیون نفری بازاری پرسود و به اصطلاح «نان‌وآب‌دار» است.

پیش از تحریم‌های بین‌المللی، شرکت پژو سالانه حدود 500 هزار دستگاه خودرو به ایران تحویل می‌داد و هم‌اکنون امیدوار است که بتواند دوباره به وضع سابق برگردد.

علاوه بر این، بازگشت پژو به وضع سابق وزش نسیمی برای بخش‌های مختلف شرکت پژو سیتروئن از جمله شرکت پشتیبانی «وسول» محسوب می‌شود که مسئول ارسال قطعات خودرو به ایران است.

به گزارش فارس این در حالیست که سایر تولیدکنندگان خودرو از جمله تولیدکنندگان آمریکایی و شرکت رنو نیز هم‌اینک در تلاش برای سرمایه‌گذاری در بازار ایران هستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47640
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه