میهن صنعت :

ایران خودرو آذربایجان سوم خرداد افتتاح رسمی می شود

میهن صنعت : نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران خودرو آذربایجان سوم خرداد همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در تبریز افتتاح رسمی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، میرهادی قره سید رومیانی افزود: با وجود اینکه این واحد بزرگ صنعتی فعالیت آزمایشی خود را از حدود یک سال قبل آغاز کرده است، اما بنا به دلایلی راه اندازی رسمی آن به طول انجامید که با هماهنگی های به عمل آمده و رفع برخی از مشکلات ظرف چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

وی از ایران خودرو آذربایجان به عنوان بزرگ‌ ترین کارخانه خودروسازی منطقه شمال ‌غرب کشور یاد کرد و گفت: راه اندازی این کارخانه می تواند در کاهش نرخ بیکاری در استان و حتی استان های همجوار نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری داشته باشد.

قره سید رومیانی میزان اشتغال زایی ایران خودرو آذربایجان را دو هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: این تعداد اشتغال زایی در بخش پایین دستی و به صورت غیر مستقیم می تواند چندین برابر شود.
وی گفت: فعال شدن این واحد صنعتی می تواند نقش بسیار قابل توجهی در کاهش نرخ بیکاری استان داشته باشد.
کارخانه ایران خودرو آذربایجان به عنوان یکی از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت اواخر سال گذشته با حضور مسوولان استان تولید آزمایشی خود را در آذر ماه آغاز کرد، اما بنا به دلایلی افتتاح رسمی آن با گذشت ۱۷ ماه هنوز انجام نشده است.

این واحد صنعتی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز با هدف تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه پژو ۲۰۶ احداث شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18566
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه