وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

ایران خودرو خراسان از حالت کارمزدی خارج می شود

میهن صنعت : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت ایران خودرو خراسان از حالت کارمزدی خارج شده و صرفا تولیدکننده می شود تا همه خروجی مالی و حسابهای آن در داخل استان هزینه گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدرضا نعمت زاده عصر شنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: تغییر وضعیت شرکت ایران خودرو خراسان و استقلال آن به توسعه اشتغال و رشد اقتصادی این استان کمک می کند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده با خودرو سازان مطرح دنیا در راستای مشارکت و سرمایه گذاری در ایران، قول مساعد جهت استقرار یک واحد جدید تولیدخودرو را در خراسان رضوی علاوه بر شرکت موجود داد.

ظرفیت تولید ایران خودرو خراسان در سال 112 هزار دستگاه است. این شرکت از ابتدای بهره برداری تاکنون افزون بر 750 هزار دستگاه خودرو سواری و اس.یو.وی تولید و برای سه هزار و 650 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ایران خودرو خراسان در سال 1384 با سرمایه گذاری دو هزار و 810 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 750 هکتار با زیربنای 100 هزار مترمربع در کیلومتر 55 جاده مشهد – نیشابور در شهر جدید بینالود به بهره برداری رسید.

وزیر صنهت همچنین در خصوص استقرار صنایع مادر تخصصی و بزرگ در خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود در استان این مهم در کنار استفاده از ظرفیتهای خالی صنایع موجود دنبال می شود.

وی استقرار صنایع فولاد را در خراسان رضوی نیز ظرفیت بی نظیری برای توسعه و کارآفرینی توصیف و بیان کرد: با تکمیل زنجیره فولاد و بهره برداری از این واحدها شاهد شکوفایی اقتصاد منطقه خواهیم بود.

نعمت زاده همچنین با اشاره به اتمام عملیات ژئوفیزیک هوایی خراسان رضوی و جمع بندی نهایی این عملیات تاکید کرد: نتایج این اقدام برای هرگونه بارگذاری صنعتی و طرحهای توسعه ای باید در اختیار مدیران استان قرار گیرد.

وی در خصوص تحویل خدمات زیربنایی و رو بنایی به واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان نیز شرکتهای خدمات رسان و شهرکهای صنعتی را مکلف کرد تا نسبت به تحویل خدمات و انشعابات مورد نیاز صنایع تا ورودی هر واحد اقدام نمایند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت همچنین پس از استماع توضیحات و پیگیریهای استاندار خراسان رضوی در خصوص تصفیه خانه شهرک چرم شهر مشهد تاکید کرد: این شهرک به منظور استقرار واحدهایی با همین کاربری ساخته شده لذا شرکت شهرکهای صنعتی مکلف به تامین تمامی زیر ساختهای آن از جمله تصفیه خانه است.

وی در خصوص دغدغه مدیریت خراسان رضوی برای صدور مجوز جهت حضور در نمایشگاههای بین المللی و برپایی نمایشگاههای تخصصی توانمندیهای استان در خارج از کشور نیز گفت: این مهم با جدیت و بدون محدودیت باید دنبال شود زیرا توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی یکی از اولویتهای اقتصادی دولت تدبیر و امید است.

نعمت زاده با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون رفع موانع تولید تاکید کرد: رویکرد تمامی مدیران باید تلاش برای حمایت از تولید و توسعه اقتصادی باشد.

وی همراهی و همکاری بانکها را با تولیدکنندگان و کارآفرینان ضروری دانست و بر تسهیل در روند پرداخت تسهیلات در چارچوب قوانین و مقررات تاکید کرد.

وزیر صنعت توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود موجود در استان با هدف ارتقا بهره وری نیروی کار و سرمایه را نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=74993
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه