به منظور انتقال فناوری و ساخت کشتی؛

ایزوایکو و آی اچ سی هلند تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری در ساخت کشتی و تبادل فناوریمیان مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت هلندی IHC در حضور وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمید رضائیان، مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: براساس تفاهم‎نامه منعقد شده شرکت ایزوایکو و شرکت آی‎اچ‎سی هلند در زمینه‌های مهندسی، تبادل فناوری، ارتقای مهندسی ایزوایکو، ساخت و تامین تجهیزات با یکدیگر همکاری می کنند.

وی، تعمیر تجهیزات، پر کردن خلاء مهندسی و ساخت موتور را از دیگر موضوع‌هایی اعلام کرد که در همکاری میان ٢ کشور عنوان شده است.

مدیرعامل ایزوایکو هلند را کشوری کاملا دریایی و دارای صنعت کشتی سازی بسیار قوی دانست که می‌تواند سبب ارتقای توانمندی شرکت ایزوایکو شود.

رضائیان با بیان این‌که ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنعت کشتی‌سازی ایران برای هلندی‌ها وجود دارد، گفت: در زمینه دانش تخصصی، انتقال فناوری، ساخت و توسعه تجهیزات زمینه‎های مطلوبی برای همکاری وجود دارد.

به گفته وی، با ساخت یک شناور بیش از ۱۲۰۰ نفر شغل و بازاری تازه ایجاد می شود که ضمن حفظ اشتغال، توسعه پایدار اشتغال حرفه‌ای را هم به دنبال خواهد داشت.

ملانی شولتزفان هیگن، وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند هم در امضای این تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های لازم میان دو کشور عملیاتی شود.

وی افزود: شرکت‌های هلندی می‌توانند در زمینه تامین نیازهای آموزشی و انتقال تکنولوژی به ایزوایکو کمک کنند.

وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند چهارم آبان وارد بندرعباس شد، نمایندگان و رؤسای شرکت‌های بین‌المللی پیمانکاریِ BAM، کشتی‌سازی Damen، بندر روتردام، شرکت ساخت و تعمیر زیرساخت‌های دریایی Royal Boskails Westminster، شرکت فناوری فراساحلی Royal IHC، موسسه تحقیقاتی دریایی STC Greop، شرکت پیمانکاری لایروبی Van Oord و آژانس مهندسی و مشاوره Witteveen+Bos نیز حضور داشتند.

ملانی شولتزفان هیگن وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به دعوت حمید چیت چیان، وزیر نیرو به ایران سفر کرده است که پس از برگزاری دیدارهای متعدد در تهران با مقام‎ها و مسئولان عالی کشور، چهارم و پنجم آبان به بندرعباس سفر کرد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با یکهزار و ١٠٠هکتار مساحت و ٣٨٠هکتار حوضچه آرامش و در حوض خشک با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و همچنین طراحی و ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی در ٣٧ کیلومتری سواحل غرب شهر بندرعباس احداث شده است که به صورت هلدینگ اداره می شود.

منبع: میزان

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=93843
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه