«میهن صنعت» گزارش می دهد:

ایزوفیکس سیستمی برای نجات جان کودکان در هنگام تصادفات

یکی از سیستم های الزامی برای خودرو ها ایزوفیکس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ایزوفیکس یکی از سیستم‌های ایمنی الزامی برای خودروسازان در دنیا است که اگر فرزندان خردسال داشته باشید احتمالا به وفور با این سیستم سر و کار دارید.

بر اساس استانداردهای جهانی اگر دارای فرزندی با سن کمتر از 12 سال یا قد کوتاه تر از 135 سانتی متر باشید، باید از صندلی کودک استفاده کنید.

سرپیچی کردن از این قانون در بسیاری از کشورهای دنیا جریمه‌های بسیار سنگینی به همراه دارد.

در سال‌های گذشته برای حفظ ایمنی کودکان در خودروها از کمربند ایمنی بزرگسالان استفاده می‌شد که ایمنی لازم را برای کودکان در تصادفات فراهم نمی‌کرد و جان آن‌ها را به خطر می‌انداخت، تا این که شرکت فولکس واگن در سال 1997 سیستم ایزوفیکس (ISOFIX) را برای امنیت بیشتر کودکان در خودرو معرفی کرد و در سال 2006 این آپشن تبدیل به یکی از استانداردهای جهانی شد.

در خودروهای دارای سیستم ایزوفیکس، صندلی کودک به وسیله دو یا سه اتصال بسیار قوی به صندلی خودرو متصل شده و همچنین قسمت بالایی صندلی کودک به وسیله یک قلاب به مکان تعبیه شده در صندلی خودرو متصل می‌شود و در تصادفات مانع از پرتاب شدن صندلی به طرف جلو می شود.

کودکان نسبت به بزرگسالان وزن کمتری دارند به همین سبب در هنگام تصادفات راحت تر به اطراف پرت می شوند که به همین دلیل سیستم ایزوفیکس اختراع شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=152508
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه