اینفینتی Q50 را جایگزین G37 میکند
میهن صنعت : در هنگام چرخیدن فرمانید که چرخ ها- بدون آن که متوجه شوید- شروع به زاویه گرفتن میکنند تا به سلامت از پیچ خارج شوید.
به گزارش «میهن صنعت»، باز در حالی که مشغول حرکتید متوجه میشوید که فرمان کمی جابهجا میشود تا خودروتان که به آرامی در حال خارج شدن از مسیر مستقیم است دوباره به جای خود بازگردد؛ چرا که یک دوربین که در پشت آینه وسط نصب شده نحوه حرکت شما را کنترل میکند.
اینها دو تکنولوژی جدیدی بودند که اینفینیتی با Q50 در دیترویت از آنها رونمایی کرد. سیستم اول Direct Adaptive Steering نام دارد و دومی ( که در حقیقت بخشی از سیستم کنترل حرکت بین خطوط است ) هم Active Lane Control نام گرفته است.
از این تکنولوژیهای پیشرفته که بگذریم نیسان قصد دارد تا سدان جدیدش Q50 را در آینده جانشین G37 کند. سدان متوسطی که یکی از ارکان اصلی اینفینیتی محسوب میشود و حالا با طراحی کاملا متحول شدهای که از کانسپت Essence برگرفته شده؛ سعی در ارایه چهره متفاوتتری دارد.
چراغ های جلو کشیدهتر شدهاند و خطوط روی بدنه هم اگرچه نه آنچنان، ولی به مراتب پویاتر و پرحرکتتر گشتهاند. به هر حال نباید توقع داشت که از یک خودروی تولیدی شاهد فرمهای عجیب و غریب باشیم؛ اما نباید هم فراموش کنیم که طراحان نیسان گویا علاقه چندانی به ریسک کردن نداشتهاند و ترجیح دادهاند از همان فرمهای متداول استفاده کنند.
در بازار آمریکا اولین پیشرانه که برای Q50 در نظر گرفته شده با 3.7 لیتر حجم و شش سیلندر توان تولید 328 اسب بخار قدرت و 365 نیوتوتمتر گشتاور را داراست. البته اینفینیتی یک گونه هیبریدی را برای عرضه به بازار در نظر گرفته که با ترکیب پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری با موتور برقی؛ 354 اسببخار قدرت تولید میکند. البته گفته میشود که در بازار اروپا شاهد تنوع بیشتری خواهیم بود به خصوص که گویا قرار است از پیشرانههای دیزلی ساخت مرسدس هم بر روی این ژاپنی ملایم! استفاده شود.
گیربکس هفت سرعته اتوماتیکی که برای انتقال قدرت به هر چهارچرخ در نظر گرفته شده یکی از نقاط قوتی است که Q50 در بخش قوای فنی دارد.
قرار است که در تابستان امسال Q50 وارد بازار آمریکا شود و قیمت نهایی آن هم نزدیک به همان موقع اعلام خواهد شد.
منبع:پرشین خودرو