«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

این ID.R شگفت انگیز

گودوود 2019 چند روزی است که شروع شده و در جریان آن فولکس واگن ID.R توانست رکورد فوق‌العاده‌ای را به نام خود ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گودوود 2019 چند روزی است که شروع شده و در جریان آن فولکس واگن ID.R توانست رکورد فوق‌العاده‌ای را به نام خود ثبت کند. این خودرو الکتریکی قدرتمند با رانندگی رومن دوماس توانست با ثبت زمان 41.18 ثانیه مسابقه خود را به اتمام برساند.

رکورد پیشین با تایم 41.6 در دستان نیک هیدفیلد راننده فرمولا یک بود که در سال 1999 و با خودروی F1 مک لارن MP4/13 توانست آن را به ثبت برساند. در آن زمان خودروهای F1 از پیشرانه‌های 10 سیلندر خوش صدا با بیشینه توان 780 اسب بخار قدرت استفاده می‌کردند و وزن کلی خودرو نیز در حدود 590 کیلوگرم بود.

اما موفقیت ID.R زمانی ارزشمندتر می‌شود که بدانید وزن این خودرو در حدود دو برابر بیشتر از خودرو F1 و توان آن نیز با 670 اسب بخار 110 اسب بخار کمتر است. این افتخار بزرگی است که بتوانید با خودرویی سنگین‌تر و ضعیف‌تر رکورد MP4/13 را بشکنید. اما چطور؟ این خودرو به صورت ویژه برای این مسیر و مسابقه آماده شده بود و باید بدانید وزن این خودرو در حالت عادی 1088 کیلوگرم است و به همین دلیل فولکس واگن چند باتری را از روی خودرو باز کرد تا وزن آن کاهش پیدا کند.

این خودرو مجهز به لاستیک‌های سافت بریجستون بود تا چسبندگی و سرعت بیشتری بر روی مسیر داشته باشد. یک جمله معروف در اتوموبیل رانی است که می‌گوید: اگر نتوانید خودرو را به زمین بچسبانید قدرت کافی نخواهد بود. اینها دلایلی است که فولکس واگن ID.R توانست به راحتی مسیر را طی کند. البته نباید از انتقال لحظه‌ای گشتاور به چرخ‌ها نیز غافل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179907
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه