میهن صنعت:

بادی استرود و احیای وانت فورد 1956

میهن صنعت: در احیای خودروهای قدیمی، زیبایی خاصی نهفته است. در این میان، شرکت «بادی استرود»، عناصری چون خطوط طراحی کلاسیک را با تکنولوژی مدرن ترکیب کرده و به یک نتیجه فوق‌العاده رسیده است؛ BSI مدل 1956 X-100

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، به نقل از پدال فورد F-100 تاکنون نسخه‌های سفارشی زیادی به خود دیده است، ولی در عین حال، این نسخه‌ها کمتر با این سطح از مهندسی و دقت همراه بوده‌اند. X-100 یکی از کارهای منحصر به فرد «بادی» است. تیم طراحی در «بادی»، کار خود با یک فورد F-100 مدل ۱۹۵۶ که به خوبی تاکنون از آن مواظبت شده، آغاز کرده‌اند. پس از جدا کردن زنگ‌ها، بدنه زیبای خودرو نیز از جای خود خارج شده و مقداری از کاپوت آن کوتاه شده است. سپس عرض بدنه اندکی افزایش یافته تا به شکلی مناسب در جای جدید منطبق شود. نتیجه نهایی، یک اصلاح بدنه خارجی است که حالت هات‌رودهای کلاسیک آمریکایی را فریاد می‌زند.

BSI 1956 X-100

BSI 1956 X-100


در زیر این بدنه زیبا و دست‌نخورده، مهارت زیادی از طرف «بادی» به کار گرفته شده است. تیم طراحی این شرکت به‌جای نوسازی و استفاده از شاسی قدیمی F-100، خودشان یک فریم با مقاومت با بالا به صورت سفارشی ساخته‌اند. به این معنا که شاسی جدید، نه‌تنها از صلبیت بیشتری برخوردار است، بلکه انطباق‌پذیری زیادی در به‌کارگیری بسیاری از موارد و از جمله سیستم تعلیق از خود نشان می‌دهد.

BSI 1956 X-100

BSI 1956 X-100



X-100 با یک سیستم تعلیق کاملاً مستقل در جلو و یک سیستم ویژه چهار لینک در عقب با عرض ۲۲۹ میلی‌متر، می‌تواند هندلینگ خوبی در پیچ‌ها داشته باشد. البته بدیهی است که نباید از این خودرو انتظار زیادی داشت. ولی در همین حال، X-100 یک خودروی مناسب برای خیابان‌های شهر است.

BSI 1956 X-100

BSI 1956 X-100


در حالی که «بادی» برای این مدل، یک موتور جدید «کایوت» تنفس طبیعی درنظر گرفته است، ولی بهترین پیشرانه‌ای که می‌توان برای X-100 استفاده کرد، یک موتور مسابقه‌ای «الومینیتور» فورد با قدرت ۶۳۰ اسب‌بخار و سوپرشارژ است. این پیشرانه در کنار سایر اجزای این تراک، به این معناست که این خودرو به سرعت از جا کنده خواهد شد.

BSI 1956 X-100

BSI 1956 X-100

BSI 1956 X-100

BSI 1956 X-100


«بادی» در این زمینه می‌گوید که بهترین‌های یک تراک را در این مدل جمع کرده است: بسیاری از افراد وقتی به تراک‌های کلاسیک فکر می‌کنند، یکی از اولین چیزهایی به ذهن آنها می‌رسد، F-100 مدل ۱۹۵۶ است؛ خودرویی یکی از بهترین طراحی‌های بدون‌مرز را برای تمام زمان‌ها دارد. با خود فکر کردیم که شاید بد نباشد که این تراک با حفظ اساس ظاهری، ولی با یک سیستم تعلیق، یک موتور و گیربکس جدید مسابقه‌ای از فورد و یک طراحی داخلی و عقربه‌ها از آخرین مدل F-150 به دنیای تولید بازگردد. این بود که تصمیم گرفتیم کار را ادامه دهیم و تعدادی محدود از X-100 را بسازیم

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71201
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه