صنعت خودرو در بوته نقد کارشناسان/۲

بازار خودرو با واردات در سطح کلاس خودروهای داخلی تنظیم شود

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای تنظیم بازار خودرو بازار باید واردات در سطح کلاس خودروهای داخلی انجام شود، گفت: در این صورت می‌توان قیمت را به عرضه و تقاضای بازار سپرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در ادامه مناظره امروز محمد بیاتیان نماینده مجلس با بیان اینکه ما هم اکنون یک کشور تولید کننده خودرو نیستیم اظهار داشت: شرکت‌های داخلی خودروهای خارجی را مونتاژ کرده و به مصرف کننده داخلی می‌فروشند.

وی افزود: مردم از کیفیت خودروهای داخلی و همچنین قیمت آن ناراضی هستند و در دو سال اخیر قیمت محصولات شرکت‌های داخلی دو برابر افزایش یافته و حقوق کارمندان و کارگران حدود 38 درصد رشد داشته است و بازهم زمزمه افزایش خودرو به گوش می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه سود حاصله از بازار خودرو نصیب دلالان می‌شود، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، بازار خودرو رقابتی نیست و دو شرکت اصلی تولید‌کننده سطح تولیدات و کیفیت مناسب و هم ترازی ندارند و مردم مجبورند، از آنها خودرو بخرند.

به گزارش فارس وی با ذکر مثالی در این مورد گفت: وقتی شرکت‌های خودروساز پیش فروش ویژه اعلام می‌کنند، در نیم ساعت اول تمام ظرفیت پر می‌شود و این نشان می‌دهد اغلب ثبت‌نام کنندگان مردم عادی نیستند.

بیاتیان گفت:‌ باید واردات خودرو در کلاس خودروهای تولید داخل آزاد شده و از طرف دیگر کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد.

وی اظهار داشت: برای تنظیم بازار با واردات خودورهای خارجی در سطح کلاس خودروهای داخلی عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47850
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه