کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد:

بازار شب عید خودروسازان رونق چندانی نخواهد داشت

همه ساله بازار شب عید که زمان کاری جذابی برای بسیاری از بنگاه های اقتصادی و همچنین کسب و کارهای کوچکتر است، تا به این لحظه روی خوشی به بازار خودرو نشان نداده که البته می توان گفت هنوز تا بازار شب عید فاصله داریم و شاید در زمان باقی مانده اتفاقاتی در این حوزه، یخ بازار خودرو را آب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، همه ساله بازار شب عید که زمان کاری جذابی برای بسیاری از بنگاه های اقتصادی و همچنین کسب و کارهای کوچکتر است، تا به این لحظه روی خوشی به بازار خودرو نشان نداده که البته می توان گفت هنوز تا بازار شب عید فاصله داریم و شاید در زمان باقی مانده اتفاقاتی در این حوزه، یخ بازار خودرو را آب کند.

کاظم محمدی نیکخواه، فعال بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» عنوان کرد : معمولا نشاط بازار شب عید را مردم رقم می زنند و اینکه این بازار راکد به واسطه نزدیک شدن با سال جدید از حالت رکود خارج شود  به وضعیت اقتصادی مردم ربط خواهد داشت.

وی در ادامه افزود : با وجود شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد که تغییرات خاصی در این بازار رخ دهد و بازار شب عید رکود را تجربه نکند.

این فعال بازار خودرو خاطرنشان کرد : یکی دیگر از دلایل رکود بازار شب عید عرضه به موقع خودرو توسط خودروسازان بوده چنانکه همه سال عرضه خودرو در 15 روز پایان سال صورت می گرفت و خریداران تا آخرین لحظه منتظر عرضه محصولات بوده اند که شاید همین امر سبب افزایش قیمت نیز می شد.

وی ادامه داد : اما سال جاری به واسطه عرضه خودرو به مناسبت های مختلف باعث شده تا بسیاری از مشتریان خودروهای داخلی، خریدهای خودرا انجام داده باشند، چنانکه احتمال افزایش قیمت خودرو را در سال بعد نیز مد نظر خود قرار داده و منتظر پایان سال نمانده اند.

محمدی نیکخواه در پایان با اشاره زمزمه های افزایش قیمت خودرو و واکنش شورای رقابت، بیان داشت : افزایش قیمت در شرایطی که میزان عرضه و تقاضا به یک میزان باشد غیر محتمل بوده و شورای رقابت نیز از شرایط حاکم بر بازار با خبر است و بر همین اساس بر عدم افزایش قیمت تاکید دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=108867
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه