«میهن صنعت» گزارش می دهد:

بازار نفت، چشم انتظار نشست پوتین و ترامپ

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال از سرگیری فعالیت بنادر لیبی و نیز نگرانی هایی درخصوص افزایش عرضه نفت روسیه و سایر تولید کنندگان کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال از سرگیری فعالیت بنادر لیبی و نیز نگرانی هایی درخصوص افزایش عرضه نفت روسیه و سایر تولید کنندگان کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت خام برنت 48 سنت معادل 0.6 درصد کاهش داشته و به 74 دلار 85 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس با کاهش 39 سنت معادل 0.6 به ازای هر بشگه نفت 70 دلار 62 سنت معامله شد.

عواملی مانند کمبود عرضه و تظاهرات عراق و نروژ منجر به روند صعودی بهای نفت در هفته اخیر شد.

بنا به اعلام بانک ANZ، قیمت نفت به دلیل افزایش تولیدات با کاهش مواجه شده است. اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت ملی نفت لیبی درباره ی از سرگیری فعالیت چهار بندر نفتی در لیبی از دیگر عوامل تاثیرگذار بازار نفت است.

کارگران صنعت نفت نروژ در هفته گذشته در اعتراض به حقوق دریافتی دست به اعتصاب زدند که انتشار این خبر افزایش قیمت نفت را به همراه داشت.

بنا به گفته تحلیلگران، نشست رییس جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی از دیگر عوامل موثر بازار نفت در روزهای آتی است.

لازم به ذکر است که از اوایل ماه نوامبر، امریکا تحریم های نفتی را علیه ایران اعمال خواهد کرد و برای ممانعت از افزایش نرخ نفت، ترامپ باید موافقت پوتین برای افزایش صادرات نفتی را کسب کند.

کاهش نرخ نفت باب طبع روسیه نیست، اما در ماه ژوئن، این کشور با افزایش حجم استخراج نفت در مشی اوپک پلاس به خاطر خطر بروز کسری در بازار نفت موافقت کرد.

انتهای پیام 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=156153
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه