معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بازسازی واحدهای صنعتی تخریب شده سرپل ذهاب در دست اقدام است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: بازسازی واحدهای صنعتی سرپل ذهاب که در اثر زلزله اخیر تخریب شده بود، در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صادق نجفی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعی سرپل ذهاب اظهار داشت: کار آواربرداری واحدهای صنعتی تخریب شده مستقر در شهرک صنعتی سرپل ذهاب توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام شده است.
وی افزود: کانکس مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک صنعتی سرپل ذهاب که در جریان زلزله اخیر دچار خسارت شده اند، تامین شده و کمک بلاعوض نیز به مالکان این واحدها پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در شرایطی که تمامی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی سرپل ذهاب دراثر زلزله اخیر خسارت دیده اند و بسیاری دیگر نیز تخریب شده است، با همت، تلاش و پشتکار مالکان واحدهای تولیدی، تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی با تعمیراتی اندک، فعالیت خود را از سرگرفته اند و وارد چرخه بازار کار شده اند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به بازدید صورت گرفته از شهرک صنعتی سرپل ذهاب افزود: هم اکنون بیش از 70 درصد از واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی که در جریان لزله اخیر آسیب جدی دیده اند، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده اند.
نجفی اضافه کرد که فعالیت این واحدهای صنعتی علاوه بر تامین بازار شهرستان، توانسته برای تعداد زیادی از جوانان جویای کار اشتعالزایی کنند.
وی اختصاص تسهیلات به واحدهای صنعتی خسارت دیده را از دیگر برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: طبق قول مساعد وزارت رفاه، پرداخت تسهیلات کم بهره به واحدهای صنعتی نیز به زودی آغاز خواهد شد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور افزود: واحدهای صنعتی سرپل ذهاب، دارای بازار خوبی در داخل و خارج از کشور هستند و می توانند نقش مهمی در اقتصاد این منطقه مرزی ایفا کنند.
در جریان زلزله 21 آبان ۴۶ میلیارد تومان به 62 واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سرپل ذهاب خسارت وارد شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
/ایرنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=146327
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه