میهن صنعت :

بازگشت بازار خودرو به التهاب دامنه دار!

میهن صنعت : طی هفته ی گذشته بازار خودرو نفسی کشید و میزان خرید و فروش این محصول روند رو به رشد ی داشت اما از گوشه و کنار خبر می رسد که این شادی در اردوگاه خودروسازن زیاد طول نمی کشد و با رسیدن به تعطیلات این هفته و شروع هفته ی جدید بازار خودرو به روزهای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طی هفته ی گذشته بازار خودرو نفسی کشید و میزان خرید و فروش این محصول روند رو به رشد ی  داشت اما از گوشه و کنار خبر می رسد که این شادی در اردوگاه خودروسازن زیاد طول نمی کشد و با رسیدن به تعطیلات این هفته و شروع هفته ی جدید بازار خودرو به روزهای بد خود بر می گردد.

کارشناسان معتقدند که چند علت اساسی از رشد خرید و فروش محصولات خودرویی تا رکود دوباره ی آن وجود دارد که نزاع قیمتی می تواند اصلی ترین آن باشد.

هرچند عده ای از مشتریان خودرویی منتظرند تا ببینند تکلیف فرد جدید پاستور چه می شود اما ظاهراً این موضوع به اندازه ی کم و زیاد شدن بازار عرضه و تقاضا تأثیرگذار نبوده و می باید علت را در همسان نبودن این دو فاکتور دانست.

هرساله با فرا رسیدن فصل تابستان و شروع مسافرتهای این فصل شاهد تقاضای زیاد برای خرید خودرو هستیم اما متقارن شدن هفته ی پایانی خردادماه با انتخابات ریاست جمهوری اینبار به بازار خودرو شوک وارد کرد زیرا تحلیل عده ای از مشتریان این خواهد بود که با انتخاب پاستورنشین جدید قیمتها تنزل پیدا کرده یا تثبیت می شود و از همین رو نه تنها دست به خرید و فروش خودرو نمی زنند بلکه سعی می کنند تا فعالیت خاصی در این روزها در بازار نداشته باشند.

اما با وجود رونق نصفه و نیمه ای که بازار خودرو در هفته ی گذشته داشت، قیمت برخی از محصولات این گروه صنعتی تغییری یک تا بیست و سه چهار میلیونی را تجربه کرد که کمبود خودرو و تقاضای زیاد برای خرید عامل تأثیرگذار در گردنه ی بازار بوده. البته تعیین نشدن قیمت نهایی برخی محصولات پرطرفدار دو گروه خودروسازی معروف به این نوسانات دامن زد و پیش بینی ها حاکی از آنست که  با ادامه ی بحران تعیین قیمت این جریان ادامه داشته باشد.

هرچند که نگاه به جدول قیمت خودرو در هفته ای که گذشت نشان از تثبیت قیمت برخی از محصولات خودرویی مانند 206 تیپ 2 و 6، 207 اتومات، پراید 111 و 131 دارد اما این در مورد خودروهای وارداتی هرگز صادق نیست و گاهی شاهد تغییرات ساعتی برخی از این خودروها بودیم.

نگرانی دیگری که در مورد قیمت برخی از محصولات هست تقاضاهایی است که از قبل در نمایندگی های فروش وجود دارد و باالطبع در آینده ی نزدیک می باید پاسخگوی این تقاضا بود و این یعنی کمتر شدن خودرو از آنچه که حالا هست بعید هم به نظر می رسد که با توجه به رکود چندماهه ی بازار شاهد اتفاق خوب خاصی باشیم که بتواند نبض بازار را مال خود کند.

به گزارش میهن صنعت، مدیریت نکردن تولید در مقابل عرضه سرگردانی خریداران را بیشتر می کند و در خوش بینانه ترین حالت اگر تولید دستخوش تغییر مثبتی شود که آن هم هرگز مانند گذشته نخواهد بود بازار عرضه خیلی بیشتر از آن است که این میزان تولید جوابگوی آن باشد و ترجمه ی این گفتگو یعنی گیر افتادن خیلی ها در دست انداز قیمت.

اشتباه درآمدن محاسبات قیمتی در مورد تثبیت نرخ برخی از محصولات و انتقاداتی که هر دو گروه شورای رقابتی ها و خودروسازان به آن دارند در به ثمر ننشستن بازار دور از التهاب بسیار نقش داشته و می باید به دور از این لجبازیها برای بازار که مرغش یک پا دارد فکری کرد و مشتری را از سردرگمی درآورد آرزویی که این روزها اجابت نشد و لجاجت شد و چوب آن به پیکر بازار خورد و حالا باید تاوان این سوءمدیریت را تنها مردم پرداخت کنند. ما هم مانند خیلی دیگر از مردم برای این اوضاع تدبیر و برای خودمان سعه ی صدر آرزومندیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19608
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه