میهن صنعت:

بازگشت بیل گیتس به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان

میهن صنعت: بر اساس رتبه بندی سالانه میلیاردرهای جهان نشریه فوربس، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، جایگاه ثروتمندترین فرد را مجددا تصاحب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ارزش ثروت بیل گیتس 76 میلیارد دلار در سال جاری میلادی برآورد شد که بالاتر از 67 میلیارد دلار در سال 2013 است. افزایش ثروت وی کارلوس اسلیم، میلیاردر مکزیکی را به رتبه دوم تنزل دارد. بیل گیتس در 20 سال گذشته 15 بار در صدر این فهرست قرار داشته است.

 

کارلوس اسلیم با 72 میلیارد دلار در رتبه دوم، آمانسیو اورتگا با 64 میلیارد دلار در رتبه سوم، وارن بافت با 58.2 میلیارد دلار در رتبه چهارم، لری اریسون با 48 میلیارد دلار در رتبه پنجم، چارلز کوچ و دیوید کوچ هر کدام با 40 میلیارد دلار به طور مشترک در رتبه ششم، شلدون آدلسون با 38 میلیارد دلار در رتبه هفتم، کریستی والتون با 36.7 میلیارد دلار در رتبه هشتم، جیم والتون با 34.7 میلیارد دلار در رتبه نهم و لیلیان بتانکور با 34.5 میلیارد دلار در رتبه دهم قرار گرفت.

 

طبق گزارش فوربس، مجموعا 1645 میلیاردر در جهان وجود دارد.

 

مبنای ثروتی که میلیاردرها را در 20 رتبه برتر قرار می‌دهد از 23 میلیارد دلار در سال 2013 افزایش یافته و اکنون به 31 میلیارد رسیده است.

 

شرکت‌های فناوری حضور چشمگیری در این فهرست داشتند به طوریکه مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک از نظر افزایش ثروت سومین رتبه را به دست آورد. ثروت وی با صعود ارزش سهام فیس بوک، بیش از دو برابر شده و به 28.5 میلیارد دلار رسیده است.

 

شریل سندبرگ، مدیرعملیاتی این شبکه اجتماعی نیز برای نخستین بار در این فهرست قرار گرفت.

 

جن کوم و برایان اکتون، بنیانگذاران واتس اپ به کمک خرید 19 میلیارد دلاری این شرکت از سوی فیس بوک، وارد این فهرست شده و در رتبه 202 و 551 آن قرار گرفتند.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، آمریکا که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است، با 492 میلیاردر همچنان بیشترین میلیاردرها را در میان کشورهای جهان دارد.

 

در سطح منطقه ای اروپا با 468 دوم و آسیا با 444 میلیاردر، رتبه سوم را به دست آورد.

 

این فهرست نشان می‌دهد که توزیع ثروت در حال گسترش است به طوریکه چهار کشور الجزایر، لیتوانی، تانزانیا و اوگاندا کشورهای جدید در این فهرست بودند.

 

آلیکو دانگوته نیجریه ای و ثروتمندترین مرد آفریقا با 25 میلیارد دلار ثروت، نخستین آفریقایی شد که در 25 رتبه برتر فهرست فوربس جای گرفت.

 

به گزارش (ایسنا)، جرالد گروس ونور و خانواده اش، ثروتمندترین خانواده انگلیسی بودند که با 13 میلیارد دلار ثروت در این فهرست حضور پیدا کردند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43769
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه