«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بازگشت زاگاتو افسانه‌ای

آستون مارتین DB4 GT Zagato خودرویی افسانه‌ای و نادر است که در دهه 60 یکی از افسانه‌های رشته اتومبیل‌رانی بوده است. کسانی که به این دوره اشراف دارند میدانند که DB4 GT بیشتر از یک خودرو مسابقه‌ای ساده در آن دهه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آستون مارتین DB4 GT Zagato خودرویی افسانه‌ای و نادر است که در دهه 60 یکی از افسانه‌های رشته اتومبیل‌رانی بوده است. کسانی که به این دوره اشراف دارند میدانند که DB4 GT بیشتر از یک خودرو مسابقه‌ای ساده در آن دهه بود.

دست ساز بودن، ساختار سبک و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم آن در کنار یک پیشرانه 6 سیلندر خطی به حجم 3.7 لیتر، این خودرو را به شاهکار مسابقات آن زمان تبدیل کرده بود. آستون مارتین تنها 19 دستگاه از این خودرو تولید کرد و حالا قصد دارد 19 عدد دیگر از این خودرو کلاسیک را بازسازی کند تا در مسابقات لمانر امسال که 15-16 ژوئن برگزار می‌شود از آنها رونمایی کند.

این 19 نمونه جدید از DB4 کاملا به نسخه اصلی در دهه 60 شبیه و وفادار خواهد بود و قرار است تولید آنها در شهر Buckinghamshire و در Aston Heritage انگلستان انجام شود. قرار است در ساخت این خودرو از تکنولوژیِ و مراحل سنتی ساخت یک خودرو به صورت ترکیبی استفاده شود به طور مثال طراحی بدنه این خودرو به صورت دیجیتالی صورت می‌گیرد اما ساخت قطعات آلومینیومی بدنه با دست انجام می‌شود. این خودرو از آنجایی که مسابقه‌ای است باید استاندارد‌های FIA را پاس کند و به همین منظور خودرو با شاسی مدرن و رول کیج شده تولید خواهد شد.

اما ظاهرا قرار نیست همه چیز مانند قبل باشد و به طور مثال صندلی‌های چرمی این خودرو جای خود را به نمونه‌های فیبر کربن داده‌اند و یا تغییر مهمتری مانند تعویض پیشرانه 6 سیلندر 3.7 لیتری نسخه اولیه با پیشرانه مدرن شش سیلندر 4.7 لیتری 390 اسب بخاری در این خودرو صورت گرفته است.

این نیرو توسط یک گیربکس 4 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این مدل به دیگر محصولات کلاسیک خانواده آستون مارتین مانند 25 DB4 GTs که اواخر سال 2016 معرفی شد و یا DB5 Goldfinger که هم اکنون در حال تولید است و احتمالا سال آینده به دست مشتریان خواهد رسید می‌پیوندد.

گفته می‌شود زاگاتو در اواخر سال جاری به مشتریان تحویل داده خواهد شد و نباید فراموش کنید مالکیت این خودرو هزینه سنگین 7.6 میلیون دلاری در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178266
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه