میهن صنعت:

بان کی مون از توافق آتش بس نامحدود در غزه ابراز خرسندی کرد

میهن صنعت: دبیرکل سازمان ملل عصر روز سه شنبه با صدور بیانیه ای ضمن ابراز خرسندی از توافق آتش بس نامحدود میان سران فلسطینی و رژیم صهیونیستی گفت که برقراری یک آتش بس پایدار ضامن آینده ای روشن برای مردم فلسطین و اسرائیل خواهد بود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل ازایرنا بان کی مون در این بیانیه ابراز امیدواری کرده است طرفین بتوانند در سایه این آتش بس و از طریق مذاکراتی هدفدار، عوامل ریشه ای اختلافات خود را از میان برده و زمینه را برای خاتمه بخشیدن به اشغال 47 ساله سرزمین های فلسطینی فراهم کنند.

وی در این بیانیه تاکید کرده است که هیچ تلاش صلحی، در صورتی که قادر به از میان بردن علت های ریشه ای این بحران نباشد، ثمره ای جز تکرار دور تازه ای از درگیری ها نخواهد داشت.

به عقیده بان کی مون، تشکیل یک دولت واحد فلسطینی و تبعیت سران غزه از آن، گشوده شدن همه گذرگاه های غزه و احترام به امنیت رژیم صهیونیستی سه شرط اصلی حصول توافق میان طرفین است.

بان در همین راستا، آمادگی سازمان ملل را برای حمایت از هر گونه تلاشی به منظور حل عوامل ریشه ای این بحران اعلام کرده است، بدون آنکه او، به یکی از کلیدی ترین ریشه های این بحران، یعنی تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی و ددمنشی های آن علیه شهروندان فلسطینی اشاره ای بکند.

دبیرکل سازمان ملل با این حال از طرفین درگیری خواسته است تا با بازگشتن بر سر میز ˈمذاکراتی هدفدارˈ بکوشند تا به راه حلی برای از میان برداشتن همه عوامل ریشه ای اختلافات خود دست پیدا کنند و در این میان، رژیم صهیونیستی ˈبه اشغال 47 ساله سرزمین های فلسطینی خاتمه دهد.ˈ

دولت مصر که میزبان مذاکرات آتش بس میان گروههای فلسطینی و اسراییل بود، شب گذشته اعلام کرد که دو طرف بر سر دستیابی به یک توافق آتش بس به صورت نامحدود و رفع محاصره نوار غزه توافق کرده اند.

این آتش بس از ساعت 16 به وقت گرینویچ و 30/20 به وقت تهران به اجرا گذاشته شده است.

با اعلام آتش بس و انتشار مفاد آن که حاوی تحقق خواستهای جنبش مقاومت فلسطین بود، موجی از شادمانی نوار غزه را فراگرفت.

در تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، بیش از 2 هزار فلسطینی شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، نزدیک به 70 صهیونیست نیز به هلاکت رسیده و اصابت موشکهای مقاومت فلسطینی به عمق سرزمینهای اشغالی، هزاران صهیونیست را از خانه هایشان به پناهگاهها فراری داده بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=56922
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه