عضوكميسيون صنايع و معادن مجلس :

بايد به داد صنعت خودرو رسيد

ميهن صنعت: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص حمايت ازكاروسرمايه ايراني باید تمام تلاش خود رابراي حمايت همه جانبه ازصنايع مهم كشور بويژه صنعت خودروسازي و قطعه سازي بكاربرد و با درك شرايط كنوني به داد اين صنعت رسيد.


مجيد منصوري بيدكاني نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ميهن صنعت اظهار كرد:  در برهه كنوني صنعت كشور با مشكلات متعددي از قبيل تامين نقدينگي، خريد مواد اوليه  مواجه است.

عضو كميسيون صنايع و معادن در مجلس افزود : اين مشكلات در بيشتر بخش هاي بزرگ صنعتي از جمله خودروسازي و قطعه سازي كشور به چشم مي خورد و اين صنايع را دچار مشكلات عديده اي نموده است كه در برهه كنوني بايد از اين بخش هاي بزرگ صنعتي كه زمينه اشتغال بسياري  را در خودجاي داده است دفاع كرد.

وي افزود: بايد در نظر داشت كه قطعه سازان كشور كه بخش اعظمي از نياز هاي صنعت خودروي كشور را فراهم مي كنند نقش مهمي در  رشد و توسعه صنعت کشور داشته و عدم رسيدگي به اين بخش باعث زمين گير شدن صنعت خودرو كه يكي از صنايع مادر كشور است خواهد شد .

وي تصريح كرد: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص حمايت ازكاروسرمايه ايراني  باید تمام تلاش خود رابراي حمايت همه جانبه ازصنايع مهم كشور بويژه صنعت خودروسازي و قطعه سازي بكاربرد و با درك شرايط كنوني به داد اين صنعت رسيد.

منصوري با اشاره به حمايت كشورهاي ديگر از صنايع مهم درمراحل حساس و بحراني افزود: در بسياري از كشورهاي جهان زماني كه صنايع با بحران مواجه ميشوند كمك هاي دولتي به كمك صنايع مهم از جمله خودروسازي و ساختمان آمده و مانع زمين گير شدن اين صنايع مي شوند و اين تجربه در صنايع داخلي نيز بايد بكار گرفته شود و پس از خروج از بحران ميتوان صنايع را براي رقابت آماده كرد و اجازه داد كه خود ازپس مشكلاتشان برآيند.

عضو كميسيون صنايع مجلس خاطر نشان كرد: در مرحله كنوني بايد از صنايع و اقتصادكشور دفاع كرد و اميدواريم بادرايت ويژه مسئولان در شرايطي كه تحريم هاي سختگيرانه غربي باعث به چالش كشيده شدن صنعت و اقتصادكشور شده است، باهمت و تلاش صنعتگران از اين مرحله نيزسربلند بيرون بياييم .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3389
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه