میهن صنعت :

باکیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای خرداد ماه کدامند؟

میهن صنعت : شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران گزارش تحليلي كيفيت خودروها را در خرداد ماه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، تازه ترین رده بندی کیفی خودروهای داخلی را منتشر کرد. طبق این گزارش در رده‌بندي كيفي خودروهاي سواري، خودروي نيسان تيانا محصول شركت پارس خودرو در صدر به عنوان با کیفیت ترین محصول داخلی و خودروي سایپا X۱۳۱ محصول شركت پارس خودرو نیز در انتهای جدول قرار دارند.

در بخش عيوب فني و عملكردي خودروهاي سواري سایپا X۱۳۱ ، MVM۵۳۰ و MVMX۳۳ بيشترين نمرات منفي را كسب کرده اند.

از سوی دیگر شاهد بهبود ۸/۷ درصدي ميانگين نمره منفي نسبت به ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير در اين روند مربوط به خودروهاي تندر۹۰ پارس خودرو و رنو مگان بوده است. در بخش تزئينات و مونتاژي خودروهاي سمند و پژو ۴۰۵ خراسان بيشترين نمرات منفي را كسب کردند. همچنین میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل ۸/۱۰ درصد افزایش داشته است و بيشترين تغيير در این مورد براي خودروهاي نیسان تیانا و MVMX۳۳ بوده است.

در بخش بدنه خودروهاي سایپا X۱۳۱ و سایپا X۱۳۱ پارس خودرو بيشترين نمرات منفي را كسب کردند. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نداشته است و خودروهاي MVM۵۳۰ ، MVMX۳۳ ، توجوی هاچ بک و لیفان بيشترين نمرات منفي را در این زمینه به خود اختصاص دادند. ايرادات مهم و اساسي نيز روند نزولی ۳/۳۳ درصدي داشته كه عمدتا مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در خودروهاي سایپا X۱۳۱ و سایپا X۱۳۱ پارس خودرو بوده است. در نهايت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه سواري داراي بهبود كيفي ۶/۷ درصدي بوده كه عمدتا مربوط به روند رو به رشد خودروهای MVM۵۳۰ و سوزوکی گرند ویتارا می باشد.

از ديگر نكات حائز اهميت این گزارش، جابجایی رده کیفی خودروی تندر۹۰ ایران خودرو و پارس خودرو را در جدول ماه جاری است؛ بطوریکه تندر۹۰ پارس خودرو بر خلاف ماه پیش بالاتر از هم نام ایران خودرویی خود قرار گرفت. از طرفی هم خودروی پژو ۴۰۵ ایران خودرو که ماه پیش در رده پایین تر از هم نام ایران خودروی خراسانی خود قرار داشت، در این ماه بالاتر از پژو ۴۰۵ خراسان قرار گرفت.

در بخش وانت بارها نیز، همانطور كه در جدول رده بندي كيفي قابل مشاهده است، وانت کاپرا محصول شركت بهمن موتور در صدر و وانت پيكان محصول شركت ايران خودرو تبريز در انتها قرار گرفته‌اند.

در بخش عيوب فني و عملكردي وانت بارها، وانت پیکان بيشترين نمره منفي را به خود اختصاص داده است. از طرفی شاهد تنزل ۴/۱ درصدي نمره منفي وانت ها نسبت به ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير در اين روند مربوط به وانت کاپرا بوده است. در بخش تزئينات و مونتاژي افت ۹/۲ درصدي رخ داده است که عمدتا مربوط به روند رو به نزول خودروی وانت کاپرا است. ضمنا خودروي وانت مزدا دو کابین بيشترين نمره منفي را در اين بخش كسب کرد. در بخش بدنه هم به مانند بخش تزئينات و مونتاژي خودروي وانت مزدا دو كابين بيشترين نمره منفي را كسب کرد. لازم به ذکر است که در این بخش ارتقا كيفي ۴/۱ درصدي نمره منفي نسبت به ماه قبل رخ داده است كه بيشترين تاثير در اين روند مربوط به خودروي وانت کاپرا بوده است.

در بخش رنگ نیز در ماه جاري خودروی وانت کاپرا بيشترين نمره منفي را به خود اختصاص داد، همچنين بهبود ۲/۱۲ درصدي نسبت به ماه قبل رخ اده که بيشترين تاثير مربوط به کاهش نمره رنگ خودروی وانت کاپرا است. در بخش ايرادات مهم و اساسي روند رو به رشد ۰/۱۹ درصدي را شاهد مي باشيم كه خودروهاي وانت مزدا دو كابين و وانت پیکان بيشترين تاثير را داشته ‌اند و در نهایت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه وانت بهبود کیفی ۱/۱ درصدي را نسبت به ماه قبل داشته است كه غالبا مربوط به روند رو به رشد خودروهای وانت کاپرا و وانت پیکان می باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21315
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه