میهن صنعت :

با بهره وری ، کاهش 300 درصدی ارزش پول ملی را نمی توان جبران کرد

میهن صنعت : دبیر انجمن قطعه سازان با نامتناسب دانستن فضای تولید در کشور ، گفت : در شرایط کنونی به دلیل نامتناسب بودن فضا و اتمسفر تولید ، رغبت و علاقه ای جهت سرمایه گذاری در بخش تولید وجود ندارد بنابراین دولت ، مجلس و مسئولان صنعتی کشور باید به این مسئله

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن قطعه سازان با نامتناسب دانستن فضای تولید در کشور ، گفت : در شرایط کنونی به دلیل نامتناسب بودن فضا و اتمسفر تولید ، رغبت و علاقه ای جهت سرمایه گذاری در بخش تولید وجود ندارد بنابراین دولت ، مجلس و مسئولان صنعتی کشور باید به این مسئله توجه نمایند.

ساسان قربانی، فضای عمومی کسب و کار را مهمترین مشکل خودروسازان و قطعه سازان اعلام کرد و افزود : وضعیت نقدینگی در صنعت خودرو، عدم همکاری بانکها و عدم ارائه تسهیلات به بخش تولید و قیمت گذاری خودرو همگی از مسائل دخیل در فضای کسب و کار صنعت خودرو  است که هم اکنون در شرایط نامناسب قرار گرفته و مستلزم بهبود و اصلاح است.

وی همچنین به تاثیر اقتصاد آزاد در بهبود فضای کسب و کار در بخش تولید و صنعت اشاره و اظهار داشت : قطعا هر کجا که اقتصاد دستوری است کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود  : باید از کشورهای توسعه یافته صنعتی درس بگیریم و همانطور که بررسی کشورهای عقب مانده از قافله صنعت و تولید می تواند آموزنده باشد اگر شرایط تغییر نکند پول و سرمایه از تولید دور خواهد شد.

وی گفت : شرایطی که اکنون شاهد آن هستیم نتیجه عملکرد ما در گذشته است هر چند گفته ها حکایت از توجه به تولید داشته، ولی عملکرد چیز دیگری بود.در حال حاضر همه صنایع و بویژه صنعت خودروی کشور نیازمند تحولی بنیادین است، هر چند صنایع دیگر هم وضع مشابهی دارند.

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین وجود نقدینگی غیرمتعارف در بازار را مشکل مهمی در فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت : در حال حاضر وجود نقدینگی سرگردان در بازار تورم شدیدی را به همراه داشته و محدود بودن کالا به تناسب نقدینگی و انتظار کاهش قیمت هم به رکود و افزایش قیمت ها در کنار عواملی چون کاهش ارزش پول ملی دامن زده است.

 قربانی در گفتگو با خبرخودرو اظهار داشت : هر چند مدیریت همواره مهم است ولی وضعیت فعلی تولید و صنعت به خاطر عملکرد مدیران در واحدهای تولیدی نیست چرا که افزایش تورم، کاهش ارزش پول ملی، عدم پرداخت یارانه به تولید و افزایش نرخ بهره بانکی اساسا به مدیریت واحدهای تولیدی ارتباطی ندارد.

وی افزود : با بهره وری 2 یا 3 و یا حداکثر در بهترین حالت می توان 10 درصد فرایند را بهبود داد و از اتلاف ها کاست که البته ما جای کار فراوانی در این زمینه داریم و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم اما فراموش نکنیم افت 300 درصدی ارزش پول ملی را با بهره وری نمی توان جبران کرد باید دقت کنیم صورت مساله غلطی را مطرح نکنیم چون به جواب نمی رسیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24826
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه