«میهن صنعت» گزارش می دهد:

با دنیای خودرو بیشتر آشنا شوید! / بخش هشتم

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام خرید یک خودروی جدید با اصطلاحات متنوعی مواجه شده و سردرگم شده باشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در صنعت خودروسازی اصطلاحات و واژگانی تخصصی زیادی وجود دارد که دانستن آن ها به اطلاعات شما افزوده و نیز در هنگام خرید خودرو به شما کمک می کند.

به همین منظور در این بخش تلاش کرده ایم تا به معرفی برخی  از این اصطلاحات بپردازیم و شما کاربران عزیز را با دنیای خودرو و جذابیت های آن آشنا کنیم.

 

 (سرسیلندر با میل‌سوپاپ دوبل )Dual Overhead Camshaft

متخصصان خودرو از ابتدای عرضه پیشرانه های درون سوز به دنبال ارتقا اتاقک انفجار بودند. در این فضا سوخت متراکم شده و به وسیله شمع ها مشتعل می شود و به سپس به پیستون فشار وارد می کند.

یکی از راه‌های بهبود جرقه‌زنی و انفجار، مکانیزم دو میل‌سوپاپ روی هر سیلندر است. در این‌صورت زمانی‌که سوخت قرار است وارد سیلندر شود با تراکم بیشتر وارد می‌شود و در زمان خروج دوده نیز با کمیت بیشتر صورت می‌گیرد. قرار گرفتن دو ردیف سوپاپ روی سرسیلندر، لازمه‌ی تعبیه شدن دو ردیف میل‌بادامک نیز است. درست به همین خاطر خواهد بود ساخت موتورهای DOHC فوق‌العاده پیچیده و سخت است.

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme)

 Euro NCAP كه در سال ۱۹۹۷ تاسيس شد. موسسه اي كه بسياري از اتومبيل هاي توليد شده در اروپا را تست تصادف می كند و با توجه به نتايج تست تصادف به اتومبيل امتياز ستاره داده می شود كه در حال حاضر حداكثر امتياز ۵ ستاره است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=153550
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه