میهن صنعت :

با قيد فوريت، سهم ايران در استفاده از منابع ميدان‌های مشترک گازی و نفتی ارتقا يابد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به میدان‌های مشترک نفتی و گازی ایران با کشورهای همسایه گفت: باید با قید فوریت و کار جهادی، سهم ایران در استفاده از منابع این میدان‌ها ارتقا یابد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از صنعت نیوز، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به میدان‌های مشترک نفتی و گازی ایران با کشورهای همسایه گفت: باید با قید فوریت و کار جهادی، سهم ایران در استفاده از منابع این میدان‌ها ارتقا یابد.

 هادی شوشتری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در سؤالی از وزیر نفت تصریح کرد: سال 1391 با درایت مقام معظم رهبری مزین به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است و بر همین اساس باید در برابر تهدیدها و فرصت ها درست عمل کرد.

وی افزود: وزارت نفت در همین راستا یکی از وزارتخانه های راهبردی در ساختار تولیدی جمهوری اسلامی ایران است که باید به وظایف خود در این سال به درستی عمل کند.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر، دغدغه‌های اساسی کارشناسان و مردم توسعه و پیشرفت طرح عسلویه بوده است؛ آیتم‌های اصلی در طرح‌های عمرانی زمان اجرای آن محسوب می شود نمایندگان علاقه‌مندند مراحل 22 گانه عسلویه به سرعت به عرصه اجرایی و بهره برداری برسد.

وی با تقدیر از تلاش های انجام شده در عسلویه افزود: هنوز به این هدف گذاری نرسیده ایم که زمان اجرای مراحل 22 گانه را به حداقل برسانیم.

نماینده مردم قوچان گفت: همسایگان مشترک ما در میدان‌های مشترک به صورت شتابان و شبانه روزی از منابع این میدان‌ها استفاده می کنند در حالی که ما کمترین استفاده را از این منابع انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: استفاده بهینه از منابع این میدان‌های مشترک زمینه توسعه کشور را فراهم می کند.

شوشتری به عضویت ایران در مجامع و سازمان های بین المللی اشاره کرد و گفت: احراز دبیر کلی اوپک بخشی از هدف گذاری حضور ایران در عرصه بین المللی است که این روش باید با دیپلماسی فعالانه و اثرگذاری چندجانبه ادامه یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گازرسانی به مناطق مرزی کشور به خصوص در مناطق مرزی ترکمنستان را از وزارت نفت خواستار شد.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1567
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه