ميهن صنعت :

با موافقت دولت شماره‌گذاری خودروهای داخلی آغاز می‌شود

میهن صنعت : مصوبه دولت درباره بلامانع بودن ادامه شماره‌گذاری خودروهای سواری یورو 2 به سازمان‌های ذی‌ربط ابلاغ شد. به این ترتیب شماره‌گذاری خودروهای داخلی به زودی از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از ايسنا، مصوبه دولت درباره بلامانع بودن ادامه شماره‌گذاری خودروهای سواری یورو 2 به سازمان‌های ذی‌ربط ابلاغ شد. به این ترتیب شماره‌گذاری خودروهای داخلی به زودی از سر گرفته خواهد شد.

 

  پلیس راهنمایی و رانندگی از ابتدای امسال شماره‌گذاری خودروهای داخلی را به دلیل عدم ارتقاء به استاندارد آلایندگی یورو 4 متوقف کرد.

 

این در حالی است که طبق قانون از ابتدای سال 92 وزارت نفت باید سوخت متناسب با استاندارد آلایندگی یورو 4 را توزیع کرده و خودروسازان نیز باید محصولات خود را به این استاندارد ارتقاء می‌دادند.

 

با این حال به دلیل عدم اجرای این قانون و توقف شماره‌گذاری خودروها، هیات وزیران در جلسه هجدهم فروردین ماه خود به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه مهلت جدیدی به خودروسازان برای ارتقاء محصولات تولیدی به استاندارد آلایندگی یورو 4 موافقت و مقرر شد که از ابتدای تیر ماه این کار صورت گیرد.

 

با ابلاغ این مصوبه به وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست انتظار می‌رود پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری خودروهای داخلی را آغاز کند.

http://media.isna.ir/content/1-2111.jpg/6

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16749
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه