سید محمود نوابی در گفتگو با میهن صنعت :

با کم فروشان برخورد قاطع خواهد شد/ سامانه 124 آماده رسیدگی به شکایات مردم است

ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و نباید حتما بازرسی برای صحت کسب و کار وجود داشته باشد. این اتفاق نیز اتفاق همه گیری نیست اما در موضوع حتی اتفاق نادر نیز نباید وجود داشته باشد و یقین بدانید این موضوع پیگیری خواهد شد. بنده نیز از مردم عزیزمان می خواهم که در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، موضوع را با سامانه 124 در میان بگذارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حاشیه همایش روز ملی صنعت و معدن در خصوص کم فروشی برخی از فروشندگان کالا بیان داشت : سالها قبل در مغازه ها با تابلو "جنس فروخته شده پس گرفته نخواهد شد" مواجه میشدیم که در کشور اسلامی ماننده ایران جای بسی تاسف داشت.

سید محمود نوابی در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» ادامه داد : این رفتار ناهنجار در فروش محصول، نه قانونی و نه شرعی، اتفاق درستی نبود و خدارو شکر امروز دیگر شاهد این موضوع نیستیم.

وی افزود : در حال حاضر نیز سامانه 124 آماده پاسخگویی به شکایات مردم در خصوص اینگونه مشکلات است و لازم به حضور فیزیکی در مراجع مرتبط و ذی صلاح نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع برنج هایی که میزان وزن درج شده آن ها با میزان حاوی کیسه مغایرت دارد، بیان داشت : سازمان حمایت به شدت در خصوص کم فروشی موضع سختگیرانه ای دارد و اگر کالایی با وزنی که بر روی کیسه آن درج شده مغایرت داشته باشد به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

سید محمود نوابی خاطرنشان کرد : زمانی در این کشور تنها مصرف شونده داشتیم چرا که به دلیل نبود تنوع کالا، مجبور به خرید آن بود اما امروزه ما به دلیل تنوع کالا، با مصرف کننده واقعی روبه رو هستیم. چه در حوزه لوازم خانگی و یا مواد غذایی و همچنین مواد مصرفی ما امروز کالای انحصاری نداریم که خریدار مجبور به خرید آن کالا باشد.

نوابی تصریح کرد : ما امروز صحبت از کالای مشتری محور، صادرات محور و با کیفیت می کنیم. امروز اگر در محصولی حتی مانند "تن ماهی" کم فروش رخ دهد سازمان حمایت به شدت با این موضوع برخورد خواهد کرد.

سید محمود نوابی با ابراز تاسف از موضوع کیسه های برنج بیان داشت : ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و نباید حتما بازرسی برای صحت کسب و کار وجود داشته باشد. این اتفاق نیز اتفاق همه گیری نیست اما در موضوع حتی اتفاق نادر نیز نباید وجود داشته باشد و یقین بدانید این موضوع پیگیری خواهد شد. بنده نیز از مردم عزیزمان می خواهم که در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، موضوع را با سامانه 124 در میان بگذارند.

معاون وزیر صنعت در پایان خصوص اینکه چه برخوردی با متخلفین خواهد شد بیان کرد : واحد متخلف به تعزیرات معرفی خواهد شد و دادگاه برای آن تشکیل می گردد.به تناسب نوع تخلف تذکر، جریمه و یا تعطیلی واحد را به همراه خواهد داشت. ما در اینگونه موارد می توانیم به سرعت از "گشت مشترک" استفاده کنیم که در محل با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=126713
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه