«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بخش اول/بی فایده ترین فناوری های موجود در خودرو

امروزه بکارگیری فن‏آوری های نوین در خودرو به یک ضرورت برای خودروسازان دنیا مبدل شده است و افزایش سطح انتظارات مشتریان منجر شده تا شرکت های خودروسازی توجه بیشتری به این بخش داشته باشند اما برخی از فناوری های خودرو در عین استفاده زیاد، بی فایده هستند که در ذیل به برخی از آن ها اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امروزه بکارگیری فن‏آوری های نوین در خودرو به یک ضرورت برای خودروسازان دنیا مبدل شده است و  افزایش سطح انتظارات مشتریان منجر شده تا شرکت های خودروسازی توجه بیشتری به این بخش داشته باشند اما برخی از فناوری های خودرو در عین استفاده زیاد، بی فایده هستند که در ذیل به برخی از آن ها اشاره شده است.

سیستم سرگرمی صندلی های عقب

ظهور سیستم های سرگرمی صندلی عقب مربوط به دهه 1990 تا اوایل 2000 مربوط می شود که با معرفی گوشی های هوشمند و تبلت ها در لیست بی فایده ترین فناورهای خودرو قرار می گیرد.

 

پدال شیفترها

پدال شیفترها پیش از این در خودروهای پرفورمنس دیده می‌شدند.  با استفاده از پدال پشت فرمان شما به راحتی می توانید با کمترین زمان دنده را تعویض کنید اما این قابلیت بیشتر برای سواری با خودروهای مک لارن 720S و یا فراری 488 توصیه می شود و در خودروهایی نظیر تویوتا کمری و یا کراس اوورها بی فایده است.

 

سه ردیف صندلی در کراس اوورهای کامپکت

بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور از محبوبیت بالایی برخوردار است و تعداد کمی از برندهای خودروسازی به منظور تمایز با سایر رقبا، از این قابلیت بهره برده اند اما سه ردیف صندلی همانند آن چه که در نسل دوم فولکس واگن تیگوان دیده می شود، کاملا بی فایده است زیرا تنها کودکان می توانند از آن ها استفاده کنند.

 

ادغام رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی طی یک دهه اخیر نقش مهمی در جوامع امروزی دارند و اینستاگرام، توئیتر و فیس بوک به وفور استفاده می شود. به همین منظور، شرکت های خودروسازی با ادغام رسانه های اجتماعی می خواستند تا از قدرت آن ها برای فروش سیستم های سرگرمی خود بهره ببرند اما اگر منطقی فکر کنیم، توئیتر و یا فیس بوک در هنگام رانندگی در بزرگراه استفاده ای ندارد.

 

کنترل صوتی

کنترل صوتی طی سال های اخیر در بسیاری از خودروهای موجود در بازار استفاده شده است اما این فناوری هم در لیست بی فایده ترین تکنولوژی های خودرو قرار می گیرد زیرا همچنان درک درستی از صحبت های گوینده ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186870
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه